Građani najviše vremena provode na društvenim mrežama, najčešće ih interesiraju kratke video forme, skoro nikada ne provjeravaju informacije koje su pročitali, a više od trećine ne vjeruje ni jednom mediju, pokazalo je istraživanje o medijskoj i digitalnoj pismenosti u Srbiji.
Istraživanje su proveli Centar za slobodne izbore i demokratiju (Cesid) i „Propulsion“ u saradnji sa USAID-om.
– Oko 35 posto ispitanih izjasnilo se da ne vjeruje ni jednom mediju, 24 posto ima povjerenja u portale, 17 posto u društvene mreže, dok samo 19 posto građana vjeruje sadržajima koje čuje na televiziji – kazao je Bojan Kačar iz Cesida.
On je istakao da je sport tema koja najviše zanima građane, a zatim Covid-19 u trenutnoj situaciji, slijede politika, moda i muzika.
Ljudi dnevno provedu 81 minut slušajući radio, ali kako je rekao Klačar tu spada i sjedenje na radnom mjestu ili u kafiću, 67 minuta pretražuju internet, 77 minuta gledaju TV, 23 minuta listaju novine, dok čak 104 minuta provode na društvenim mrežama.
Televiziju gleda starija populacija, dok su mladi na društvenim mrežama, prije svega na Instagramu, a srednja generacija i stariji više koriste Facebook, pokazalo je istraživanje.
Klačar je dodao da ispitanici smatraju da su zadovoljavajuće medijski i digitalno pismeni, svjesni da nije dobro pročitati samo naslove, ali i bez volje da provjeravaju podatke koje su pročitali.
– Najveći procenat građana ne zna da napravi blog, dvije trećine i dalje plaća račune u banci lično, dok polovina ispitanih ne umije da napravi power point prezentaciju – rekao je Klačar.
Projekat o medijskoj i digitalnoj pismenosti bit će nastavljen i narednih mjeseci, najavljeno je na konferenciji za novinare.
Izvor: Cenzolovka