Meta Platforms (META.O) namjerava uvesti opciju pretplate bez oglasa za korisnike Instagrama i Facebooka u Evropi. Razmatraju se i planovi cijena, ali predviđena je cijena od 10 eura mjesečno, tvrdi izvor upoznat s tim pitanjem, dok je drugi izvor rekao da će se krenuti s implementacijom tog plana u narednim mjesecima.
Prijedlog je pokušaj Mete da se uskladi s propisima Evropske unije koji prijete obuzdavanjem njezine mogućnosti personalizacije oglasa za korisnike bez njihova pristanka što bi moglo naštetiti njihovom glavnom izvoru prihoda.
Ponuda izbora između besplatnog plana podržanog oglasima i plaćene pretplate može dovesti do toga da se korisnici odluče za prvo, pomažući Meti da se uskladi s propisima bez uticaja na oglašavanje.
Na mobilnim uređajima cijena za jedan račun bi skočila na otprilike 13 eura jer bi Meta uračunala provizije koje naplaćuju Appleove i Googleove trgovine aplikacijama, rekao je drugi izvor.
Poređenja radi, Netflix naplaćuje 7,99 eura za osnovni plan pretplate, dok Alphabet (GOOGL.O) YouTube Premium košta oko 12 eura, a Spotify Premium usluga ima cijenu od oko 11 eura.
Metu je ranije ove godine kaznio irski povjerenik za privatnost podataka s 390 miliona eura i rekao joj da ne može koristiti takozvani “ugovor” kao pravnu osnovu za slanje oglasa korisnicima na temelju njihove online aktivnosti.
Društvena medijska kompanija naknadno je saopćila da namjerava od korisnika u EU-u zatražiti njihov pristanak prije nego što dopusti kompanijama ciljanje oglasa kako bi odgovorila na razvoj regulatornih zahtjeva u regiji.
Glasnogovornik Mete kaže da kompanija vjeruje u “besplatne usluge koje su podržane personaliziranim oglasima”, ali istražuje “opcije kako bi se osigurala usklađenost s evoluirajućim regulatornim zahtjevima”.
Izvor: Reuters