Google izbrisao 2.500 YouTube kanala povezanih s Kinom

Takav potez uslijedio je nakon porasta tenzija između SAD-a i Kine zbog TikTok i WeChat aplikacija za koje Bijela kuća tvrdi da predstavljaju prijetnju

Google izbrisao 2.500 YouTube kanala povezanih s Kinom
Foto: Izvor: Reuters/Hannah McKay

Google je objavio da je izbrisao više od 2.500 YouTube kanala vezanih za Kinu, kao dio napora da ukloni dezinformacije na platformi za dijeljenje videozapisa.

Firma Alphabet saopćila je da su kanali uklonjeni između aprila i juna “kao dio naše tekuće istrage operacija koordiniranog utjecaja povezanih s Kinom”.

Kanali su uglavnom postavljali “neželjeni, nepolitički sadržaj”, ali ipak mali broj njih ticao se politike, ističu iz firme u tromjesečnom izvještaju.

Google nije identificirao određene kanale ili pružio nekoliko drugih pojedinosti, osim da je videozapise povezao sa sličnim aktivnostima koje je uočio i Twitter.

Izvještaj dolazi uslijed napetosti između Sjedinjenih Američkih Država i Kine prije općih izbora u SAD-u.

U srijedu je Bijela kuća saopćila da pojačava napore na čišćenju “nepouzdanih” kineskih aplikacija iz američkih digitalnih mreža, nazivajući kineske aplikacije TikTok i WeChat “značajnim prijetnjama”.

TikTok ima rok do 15. septembra da proda svoje operacije Microsoftu ili će u protivnom biti zabranjen.

Američki državni tajnik Mike Pompeo rekao je da će se američka kampanja pod nazivom “Clean Network” poduzeti korake na uklanjanju različitih kineskih aplikacija, kao i kineskih telekomunikacijskih kompanija.

Uoči Trumpove kandidature za ponovni izbor u novembru, američke i kineske veze su na najnižem nivou. Odnosi su napeti zbog globalne pandemije koronavirusa, kineske operacije u Južnom kineskom moru, sve veće kontrole Kine nad Hong Kongom i tehnološkim rivalstvom.

Dezinformacije su postale goruća briga američkih političara i tehnologa nakon predsjedničkih izbora 2016. godine, kada su ruski akteri povezani s vladom objavljivali stotine hiljada poruka kroz društvene medije.

Mnogi su proveli posljednje četiri godine pokušavajući izbjeći ponavljanje 2016. godine, pri čemu firme poput Googlea i Facebooka redovno objavljuju ažuriranja o tome kako se bore protiv internetske propagande.

Izvor: The Guardian

About The Author