Google i druge tehnološke kompanije bilježe pad prihoda od oglašavanja

Alphabet, matična kompanija Googlea, zarađuje više novca od digitalnog oglašavanja nego bilo koja druga kompanija, posjeduje operativni sistem Android i YouTube i vodeći svjetski pretraživač

Google i druge tehnološke kompanije bilježe pad prihoda od oglašavanja

Google, kao i druge pretraživačke platforme velikih tehnoloških kompanija bilježe pad prihoda od digitalnog oglašavanja posljednjih mjeseci što ukazuje da su strahovi od recesije uticali na budžete za marketing, ali i na stalnu ranjivost industrije digitalnog oglašavanja.

Loši rezultati izazvali su rasprodaju dionica tehnoloških kompanija i podstakli strah od ekonomskog usporavanja u Sjedinjenim Američkim Državama, pišu svjetski mediji.

Profit u Alphabetu, matičnoj kompaniji Googlea, pao je u posljednjem tromjesečju za više od četvrtine jer su oglašivači smanjili potrošnju i pripremili se za ekonomski pad, piše The Times uz ocjenu da se bauk recesije nadvio nad tržištem digitalnog oglašavanja.

Alphabet je povećao prihod u posljednjem kvartalu, ali ne onoliko koliko se očekivalo iznevjerivši, kako ističe londonski list, očekivanja na Wall Streetu, gdje su vrijednosti dionica u trgovanju prije otvaranja tržišta u srijedu, 26. oktobra, oslabile za više od šest posto.

U tri mjeseca do kraja septembra, prihod Alphabeta porastao je za šest posto na 69,1 milijardu dolara, što je manje od predviđanja od 70,6 milijardi dolara. Neto prihod, dodaje Times, pao je za 27 posto na 13,9 milijardi dolara.

Alphabet, čije je sjedište u Kaliforniji, zarađuje više novca od digitalnog oglašavanja nego bilo koja druga kompanija. Posjeduje operativni sistem Android za pametne telefone i YouTube, video platformu, kao i vodeći svjetski pretraživač Google.

Dok je prodaja oglašavanja na Googleovoj platformi za pretraživanje nastavila rasti u posljednjem tromjesečju, na YouTubeu je opala što, prema ocjeni Timesa ukazuje na to da se ove godine smanjila potražnja za digitalnim oglašavanjem.

Pad zarade u odnosu na prošlu godinu pokazuje da čak ni kompanija Alphabet, kao jedna od najjačih u sferi internet biznisa, nije bila imuna na udare globalne ekonomije ali i na naglo usporavanje digitalnog oglašavanja koje je bitno za profit kompanije, piše The New York Times.

Otkako je Alphabet posljednji put objavio finansijske rezultate u julu, globalna ekonomija se pogoršala, s rastućom inflacijom i kamatnim stopama, kao i usporavanjem rasta, što je izazvalo strahove da će čak i tehnološki divovi, izolirani popularnim proizvodima i gomilama novca, osjećati nešto od finansijske boli.

Rukovodioci Alphabeta rekli su u razgovoru s analitičarima da su vidjeli manje potrošnje na reklame za osiguranje, kredite, hipoteke i kriptovalute, kao i manje reklama za igrice. Snažan dolar je također ugrozio performanse kompanije u posljednjem tromjesečju.

Prodaja oglasa na pretraživačkoj mreži porasla je za četiri posto na 39,5 milijardi dolara dok su analitičari očekivali prihod od 41 milijardu. Finansijska direktorica kompanije Ruth Porat rekla je da je skroman rast rezultat nezgodnog poređenja s neuobičajeno jakim kvartalom godinu dana ranije.

Rezultati Alfabeta o usporenom rastu prihoda u trećem kvartalu, koji je na najnižem nivou u više od dvije godine, pokazuju da se slabost u ekonomiji širi na neka od njenih otpornijih imena, uključujući mnoge tehnološke kompanije koje su tokom pandemije bilježile rast prodaje i cijena dionica, ocjenjuje The Wall Street Journal.

Microsoft je također oslikao mračnu situaciju u tehnološkom sektoru jer je upozorio na značajno usporavanje svog poslovanja u oblaku u narednim mjesecima. Poput oglašavanja na pretraživačkoj mreži, računarstvo u oblaku je, pojašnjava londonski list, viđeno kao posao koji je manje podložan ekonomskom padu od ostalih dijelova tehnološkog tržišta.

Spotify, pružalac usluge audio streaminga koji SAD smatra svojim najvećim tržištem, saopćio je da je “izazovno” ekonomsko okruženje pogodilo prodaju oglašavanja u trećem tromjesečju, dok je Meta, vlasnik Facebooka također zabilježio pad prihoda u trećem kvartalu.

Loši rezultati velikih tehnoloških kompanija najnoviji su znak usporavanja digitalnog oglašavanja i najveće svjetske ekonomije u širem smislu, jer su potrošači i preduzeća povukli potrošnju u vrijeme rastuće inflacije, zaključuje Financial Times dodajući da su budžeti za marketing često prvo mjesto u fokusu kompanija koje nastoje smanjiti troškove.

Izvor: RSE

About The Author