Facebook će označavati medije koji su pod kontrolom države

Najavljeno je da će početi i blokirati njihove marketinške poruke u Sjedinjenim Američkim Državama

Facebook će označavati medije koji su pod kontrolom države
Foto: BBC

Facebook je počeo označavati medijske kuće koje su „u cijelosti ili djelomično urednički pod kontrolom vlade“. Kasnije ove godine započet će s označavanjem oglasa tih medija, najavili su, kao i zabranom oglašavanja pod nadzorom države unutar Sjedinjenih Američkih Država.

Kako je rečeno, kompanija će označavati ove stranice jer “kombiniraju utjecaj medijske organizacije sa strateškom podrškom države, a vjerujemo da bi ljudi trebali znati ako vijesti koje čitaju dolaze od medija koji je možda pod utjecajem vlade”.

Facebook vrši označavanje “medija pod kontrolom države” temeljeći to na različitim podacima, uključujući informacije o njihovom vlasništvu i finansiranju, nivou transparentnosti njihovih izvora i postojanju sistema odgovornosti poput politike korekcije.

Mediji mogu uputiti žalbu na odluku Facebooka uz dokaze da djeluju nezavisno, uključujući i zakone koji štite uredničku slobodu i vjerodostojnu procjenu iz izvora. Facebook će dodati obavijest na stranice medija širom svijeta i pojavljivat će se News Feed postovima u SAD-u.

Već je moguće uočiti oznake na stranicama medija za koje se smatra da šire propagandu u SAD-u uključujući Sputnjik i RT. Ta dva medija definirana su kao mediji pod državnim nadzorom kao i neki drugi poput China Dailya.

Facebook nije prvi koji je napravio nešto takvo. YouTube je eksperimentirao s označavanjem informativnih kanala koje finansira država još 2018. godine iako ta provedba nije dosljedna.

Kako kažu iz Facebooka, mediji pod kontrolom države “rijetko” se oglašavaju u SAD-u, ali se ti oglasi blokiraju “zbog opreza kako bi se u javnoj raspravi uoči izbora u studenom 2020. u SAD-u pružio dodatni sloj zaštite od različitih vrsta stranog utjecaja.”

To nadopunjuje postojeće uklanjanje Facebook „neistinitih“ stranica koje šire propagandu ili dezinformacije.

Ovakva označavanja dio su većih napora da se zaštiti integritet na izborima 2020. godine. Međutim, Facebook se i dalje suočava s kritikom zbog toga što nije odlučio provjeriti činjenice o političarima – uključujući predsjednika SAD-a Donalda Trumpa – na svojoj platformi.

Izvor: The Verge

About The Author