EU predložila smjernice za škole u cilju jačanja digitalne pismenosti

Osam od 10 Evropljana smatra da je postojanje lažnih vijesti predstavlja problem za demokratiju općenito

EU predložila smjernice za škole u cilju jačanja digitalne pismenosti
Foto: Medtecheurope.org

Evropska komisija objavila je smjernice za nastavnike u cilju promocije digitalnih vještina i borbi protiv dezinformacija za korištenje u osnovnim i srednjim školama širom Evropske unije.

Smjernice pružaju nastavnicima pozadinu, najbolju praksu i resurse za poučavanje mladih kako kritički razmišljati, procijeniti i identificirati lažne informacije. Smjernice je razvila stručna grupa predstavnika akademske zajednice i obrazovanja, civilnog društva i medija, koje je Komisija okupila prošle godine.

– Osam od 10 Evropljana smatra da je postojanje lažnih vijesti predstavlja problem u njihovoj zemlji i za demokratiju općenito, a samo 53 posto 15-godišnjaka u Evropskoj uniji izjavilo je da im je rečeno kako otkriti jesu li informacije subjektivne ili pristrane – rekla je evropska komesarka za kulturu, obrazovanje i mlade Mariya Gabriel.

Ističe da je već dobro poznato da ovo nije novi fenomen nego je u pitanju kompleksna stvar koja stvara podjele, pa čak i štete, zbog čega je jasna potreba za jačanjem obrazovanja i osposobljavanja te pružanje učiteljima vještina i kompetencija za podučavanje digitalnoj pismenosti.

Gotovo godinu dana od formiranja, stručna grupa za dezinformacije i digitalnu pismenost objavila je smjernice koje obuhvataju područja procjene i jačanja digitalne pismenosti i borbe protiv dezinformacija.

Smjernice uključuju savjete i definicije za edukatore, kao i konkretne planove za podučavanje, a pokrivaju područja uključujući razlikovanje činjenica i mišljenja, razumijevanje pozadine, kao i ekonomskih i emocionalnih komponenti dezinformacija i pristupa provjeri činjenica.

Skup alata također je popraćen izvještajem koji šire gleda na ulogu obrazovanja u borbi protiv dezinformacija i potencijalne političke odgovore na nivou Evropske unije i na nacionalnom nivou.

Gabriel je najavila da će ovaj fokus obuke na sličan način biti ugrađen u radni program Erasmus+ 2023, s projektima koji ispituju nastavne metode i nastavne planove i programe dizajnirane za iste ciljeve.

Digitalne vještine u cjelini također su bile područje sve veće pažnje Komisije s obzirom na njihov cilj da se osigurati posjedovanje osnovnih digitalnih vještina 80 posto stanovništva Evropske unije do 2030. godine.

Ideja je spriječiti produbljivanje digitalnog jaza u područjima u nepovoljnom položaju, gdje je obrazovni sistem manje opremljen za suočavanje s izazovima koje postavljaju nove tehnologije. Smjernice su također ugrađene u širi fokus Bruxellesa na borbu protiv dezinformacija.

Izvor: EURAKTIV

About The Author