Divovi društvenih medija vjerovatno će se oduprijeti novom turskom zakonu

Novi zakon propisuje da će se kompanije društvenih mreža smatrati direktno odgovornima za “nezakonit” sadržaj koji ne uklone unutar četiri sata nakon zahtjeva vlasti

Divovi društvenih medija vjerovatno će se oduprijeti novom turskom zakonu
Foto: CBS News

Malo je vjerojatno da će se kompanije društvenih medija u potpunosti pridržavati novog turskog zakona koji od njih zahtijeva da uklone “dezinformacijski” sadržaj i podijele korisničke podatke s vlastima čime će se povećati spektri mogućih poremećaja platforme prije izbora sljedeće godine.

Facebook, Twitter, Google i drugi moraju se u potpunosti pridržavati zakona do idućeg aprila ili se suočiti s mogućim zabranama oglašavanja što predstavlja dilemu za kompanije prije izbora zakazanih za juni.

Analitičari i konsultanti kažu da kompanije imaju globalne standarde privatnosti koje vjerojatno neće prekršiti u Turskoj jer bi to moglo postaviti opasne presedane za druge zemlje koje žele izvršiti kontrolu nad društvenim platformama.

– Neke od tih kompanija vjerojatno se neće pridržavati zakona – rekao je Sinan Ulgen, osnivački partner u Istanbul Economicsu. To je “zbog teških zahtjeva i onoga što bi to značilo za njihove norme privatnosti i povjerljivosti podataka, kao i zbog postavljanja presedana koji se može koristiti u drugim jurisdikcijama”, rekao je.

Prema zakonu, koji je ove sedmice stupio na snagu, kompanije moraju s vlastima dijeliti informacije o korisnicima ako objavljuju sadržaj koji predstavlja krivična djela, uključujući obmanjujuće informacije.

Kritičari zakona kažu da bi mogao ojačati vladin pritisak nad društvenim mrežama, jednim od posljednjih bastiona slobode govora i neslaganja u Turskoj nakon 20 godina vladavine predsjednika Recepa Tayyipa Erdogana i AK stranke (AKP) koju predvodi.

AKP i nacionalistički saveznici podržali su zakon. Opozicija ga je nazvala “zakonom o cenzuri” i kaže da bi mogao uticati na parlamentarne i predsjedničke izbore, a ankete pokazuju da bi Erdogan mogao izgubiti.

Zakon je uglavnom kritiziran zbog izricanja zatvorske kazne korisnicima društvenih medija i novinarima koji šire “dezinformacije”, ali se također nadovezuje na zakonodavstvo nametnuto kompanijama društvenih medija 2020. godine s mnogo strožim mjerama.

Na primjer, kompanije će se smatrati “direktno odgovornima” za “nezakonit” sadržaj koji ne uklone unutar četiri sata nakon zahtjeva vlasti.

Društveni mediji već se strogo nadziru, a ljudima se često sudi zbog objava poput onih u kojima se kritiziraju turski upadi u Siriju ili se smatra da vrijeđaju predsjednika.

Izvor: Reuters

About The Author