BBC obilježava 100 godina dok se suočava s pitanjima o svojoj budućnosti

Korporacija je najavila veliki program rezanja troškova od 500 miliona funti godišnje, otpuštajući oko 1.000 od svojih 22.000 zaposlenika i premještajući usluge na internet

BBC obilježava 100 godina dok se suočava s pitanjima o svojoj budućnosti

Glas voditelja BBC-jevog programa Arthura Burrowsa pušten ej u eter 14. novembra 1922. godine i bilo je to prvo javno emitiranje u Velikoj Britaniji. Stotinu godina kasnije, British Broadcasting Corporation (BBC) globalni je medijski div. No njegova stota godišnjica dolazi u vrijeme drastičnih budžetskih rezova koji su potaknuli pitanja o budućnosti.

Korporacija, službeno osnovana 18. oktobra 1922. godine i ima posebno mjesto u britanskom televizijskom krajoliku i a profesorica historije medija na Univerzitetu Westminster u Londonu i službena historičarka te korporacije Jean Seaton kaže da je BBC „izraz našeg smisla za humor, interesa ili vrijednosti. On pripada nama“.

Za gotovo sedam miliona ljudi svaki dan program počinje vodećim programom “Today” BBC Radija 4, koji često određuje politički dnevni red. Vikendom “Strictly Come Dancing” koji spaja slavne osobe s profesionalnim plesačima, već 20 godina privlači gledaoce i televizijski je program o kojem se najviše govori. BBC-jeve serije kao što su “Peaky Blinders”, “Fleabag” ili “Killing Eve” izvoze se širom diljem svijeta.

BBC svake sedmice doseže publiku od 492 miliona širom svijeta, prema posljednjem godišnjem izvještaju korporacije. BBC World Service emitira se na 41 jeziku za oko 364 miliona ljudi sedmično širom svijeta.

Posljednjih 100 godina, emiter se čvrsto držao svoje izvorne misije “informirati, obrazovati i zabaviti”. Još jedna riječ – nepristranost – pojavljuje se opetovano i postala je prioritet za upravu BBC-ja s obzirom na česte kritike koje je primio od strane konzervativne vlade.

Tokom Brexita – izlaska Britanije iz Evropske unije koji je izazivao podjele – BBC je optužen za pristranost u korist onih koji su htjeli ostati u bloku. Ministri su također tvrdili da se previše fokusira na brige urbanih elita, a ne na radničke klase.

No, još više zabrinjava odluka vlade Borisa Johnsona u januaru da zamrzne svoj model finansiranja na temelju naknada za licence na dvije godine, izazivajući bojazan da bi on mogao biti ukinut u budućnosti. Godišnja naknada za kućanstva s televizorom trenutno iznosi 159 funti.

Kao odgovor na Johnsonove planove, BBC je u maju najavio golemi program rezanja troškova od 500 miliona funti godišnje, otpuštajući oko 1.000 od svojih 22.000 zaposlenika i premještajući usluge na internet.

Finansijska situacija popraćena je egzodusom mlađe publike prema platformama za streaming i na zahtjev, što je potaknulo pitanja o tome zašto bi i dalje trebali plaćati za BBC.

Voditelj emisije “Today” Nick Robinson, bivši politički urednik BBC-ja, rekao je da je od ključne važnosti da televizijska kuća nastavi dokazivati ​​svoju vrijednost.

– Ako generacija moje djece jednostavno dođe do stava da mi to zapravo ne treba, mogu dobiti sve te stvari s YouTubea i dobiti od svih ovih konkurenata onda smo gotovi – rekao je za Daily Telegraph.

Međutim, pojavili su se uspješni novi formati. Novinar Ros Atkins proslavio se video “objašnjavačima” glavnih vijesti i problema, kombinirajući ih s analizom, provjerom činjenica i kontekstom. Emitiraju se na televiziji, web stranici BBC-a i putem društvenih mreža, gdje često bilježe milione pregleda.

– Iako još uvijek imamo milione ljudi koji konzumiraju naše novinarstvo putem naših platformi – web stranice BBC-ja, televizije i radija – milioni drugih konzumiraju novinarstvo drugdje na Twitteru, Instagramu, TikToku – rekao je.

Atkins, koji je počeo raditi na BBC-ju 2001. godine, itekako je svjestan poteškoća koje ga očekuju. “To će utjecati na sve nas koji ovdje radimo”, dodao je.

– Ali ako me pitate kako se osjećam o iskustvu novinara na BBC-ju – još uvijek osjećam da prolazim kroz vrata najbolje novinske kuće na svijetu – zaključio je.

Izvor: AFP

About The Author