MEDIJSKO-POLITIČKE ANALIZE
IZ PRAVNOG UGLA
TV DNEVNICI
TV POLITIČKE EMISIJE
ONLINE MEDIJI
KOMENTARI
MEDIJSKA I INFORMACIJSKA PISMENOST
FAKE & SPIN
(V)LAŽNE VIJESTI

Istraživali smo koliko opštine sa rudnicima prihoduju od taksi za promenu namene zemljišta: Rudnici rade, zemlja ostaje netaknuta

Rudnici sa površinskom eksploatacijom u budžete lokalnih zajednica ne uplaćuju sredstva po osnovu takse za promenu namene zemljišta. Da li zato što zemlja ostaje netaknuta uprkos tome što rudnici rade ili je razlog daleko prozaičniji – nepoštovanje zakona koje prolazi nekažnjeno.

Bileća: Načelnici s privatnim firmama lakše do javnog novca

Firme u čijoj su vlasničkoj ili osnivačkoj strukturi načelnik BiIeće Miljan Alekisć i načelnik Odjeljenja za prostorno planiranje i stambeno-komunalne poslove Radenko Popara samo od prošle godine od Opštine Bileća, u kojoj su obojica zaposleni, mahom direktnim sporazumima dobili su poslove vrijedne nekoliko desetina hiljada maraka.

Potrošili više od pola miliona za barokomoru, pa pacijente ostavili na cjedilu

Kada je u junu prošle godine u Bolnici Trebinje, putem javno-privatnog partnerstva, pompezno otvorena Specijalistička ambulanta za baromedicinu “Baromed”, pacijentima je obećano da će imati mogućnost liječenja uz minimalne ili nikakve troškove. No, za manje od godinu dana obećanja su iščezla, pa je pacijentima ova mogućnost ukinuta iako je pritom, prema istraživanju “Direkta”, potrošeno najmanje 600.000 maraka javnog novca. Kako je novac potrošen i u čijim džepovima je završio, niko od nadležnih nije htio da da odgovor.

Sud odbacio Laketinu tužbu protiv “Direkta”

Prvostepenom presudom tužba Žarka Lakete protiv portala „Direkt“ je odbačena, a njemu naloženo da na ime sudskih troškova plati 3.780 KM. Parnica je vođena pred Osnovnim sudom u Trebinju, a presudu je potpisala sudija Bojana Rikalo.

Kako su namještani tenderi za Herceg TV – za pola godine dobila 87.000 KM javnog novca

Privatna trebinjska Herceg televizija samo u ovoj godini kroz tri tendera inkasirala je preko 87.000 maraka javnog novca – iz kase Grada Trebinja, Elektroprivrede RS (ERS) i Hidroelektrana na Trebišnjici (HET). Iako su uslovi u tenderima bili kao pisani za nju, istraživanje “Direkta” pokazalo je da ih Herceg TV u najmanje jednom od tri slučaja, ipak, nije ispunila, odnosno da su joj neki od ugovora protivzakonito dodijeljeni.

Једном емитеру све јавне паре за промоцију: Алтернативна ТВ без алтернативе

Од свих ТВ емитера који егзстирају на подручју БиХ, бањалучка Алтернативна телевизија…

Jednom emiteru sve javne pare za promociju: Alternativna TV bez alternative

Od svih TV emitera koji egzstiraju na području BiH, banjalučka Alternativna televizija (ATV) pravi magnet za javne pare. Kao da ima tapiju na medijsku promocju javnih preduzeća, opština i ustanova u RS. Sa druge strane, čak 75% ugovora sa ovom medijskom kućom je sklopljeno direktnim sporazumom ili pregovaračkim postupkom bez objave obaveštenja. Većina tendera je skrojena tako da odgovara samo jednom ponuđaču.

Budžetski novac za stranačku omladinu: Pripravnici u RS “pojeli” 50 miliona KM

Zapošljavanje pripravnika koštalo je Republiku Srpsku skoro 50 miliona maraka, a imajući u vidu da je u najvećoj mjeri poslužilo kao poligon za obezbjeđivanje novčanih naknada stranačkoj omladini za zalaganje u izbornim kampanjama, ovaj projekat Vlade RS u praksi je doživio potpuni fijasko, pokazalo je istraživanje portala eTrafika.