Lokalni izbori: Funkcionerske kampanje još uvijek snažno prisutne

Predstavljeni rezultati monitoringa lokalnih medija i društvenih mreža tokom Lokalnih izbora 2024.

Lokalni izbori: Funkcionerske kampanje još uvijek snažno prisutne
Foto: Foto: Nejra Hasečić/Mediacentar Sarajevo

Mediacentar Sarajevo, Balkanska istraživačka mreža Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) i Vijeće za štampu i online medije u BiH predstavili su danas rezultate praćenja lokalnih medija i društvenih mreža tokom Lokalnih izbora 2024. godine.

Zajedničkim predstavljanjem rezultata, Mediacentar, BIRN BiH i Vijeće za štampu i online medije u BiH željeli su ukazati na značaj uloge lokalnih medija, rastuću upotrebu društvenih mreža u izbornom procesu, te na kršenje profesionalnih standarda i štetne sadržaje koji mogu uticati na odluke glasačkog tijela.

“Pripadnici političkih partija i nezavisni kandidati tokom izbora nameću agendu medijskog izvještavanja, dok su glasovi građana i građanki o pitanjima o izborima potpuno zanemareni. Žene su gotovo nevidljive kao glavne akterke u medijskim izvještajima relevantnim za izbore”, rekla je istraživačica i urednica u Mediacentru Anida Sokol.

Rezultati monitoringa lokalnih medija Mediacentra Sarajevo su pokazali da su glavni akteri u medijskim izvještajima relevantnim za izbore pripadnici političkih partija ili nezavisni kandidati u čak 78 posto slučajeva u online medijima, te u 74 posto slučaja na televizijskim i radijskim stanicama.

Javni funkcioneri koji su ujedno i kandidati na izborima zauzimaju znatan medijski prostor, dok je novinarski uklon prema glavnim akterima u više od pedeset posto slučajeva pozitivan.

Predstavljajući rezultate, Sokol je kazala da je spol glavnog aktera dominanto muški – u online medijima i na televiziji u 90 posto slučajeva, a na radijskim stanicama 79 posto slučajeva.

Glavni akteri koji su pripadnici političkih stranaka ili su nezavisni kandidati, kako je dodala Sokol, u najvećem broju pripadaju SNSD-u, a daleko iza njih dolaze druge političke partije.

Rezultati monitoringa pokazali su da je mržnja po etničkoj pripadnosti, u odnosu na rezultate istraživanja BIRN-a o mržnji u online i javnom prostoru godinu dana prije izbora 2022. godine, ove godine znatno manje prisutna u kampanjama kandidata i čelnika njihovih stranaka, kazala je danas Azra Husarić Omerović, novinarka BIRN-a BiH.

Mirjana Jovović iz Vijeća za štampu i online medije u BiH je rekla da se uvođenjem odredbi o neophodnosti transparentnosti online medija koji izvještavaju o izbornoj kampanji u Izborni zakon povećao broj žalbi, kao i da je ove godine Vijeće primilo 33 žalbe što je, kako je naglasila, najviše od osnivanja Vijeća.

Posljednjim izmjenama Izbornog zakona BiH i pratećim podzakonskim aktima u oblasti medijskog predstavljanja političkih subjekata osnaženi su uloga i značaj Vijeća za štampu i online medije u BiH za osiguravanje integriteta izbornog procesa, dodala je Jovović.

Monitoring Mediacentra je rađen u osam općina i gradova i obuhvatio je 24 online medija, deset radijskih i šest televizijskih stanica i 22 naloga kandidata i kandidatkinja i stranaka na Facebooku. BIRN BiH je pratio korištenje govora mržnje na društvenim mrežama tokom izborne kampanje. Praćeni su nalozi kandidata za načelnike i gradonačelnike, trenutnih načelnika i gradonačelnika i predsjednika stranaka, te stranice parlamentarnih stranka u BiH.

Monitoring lokalnih medija i društvenih mreža tokom Lokalnih izbora 2024. Mediacentra Sarajevo, kao i događaj o predstavljanju rezultata, realizovani su uz podršku Vlade Ujedinjenog Kraljevstva.

Izvor: https://media.ba/bs/press-release/izbori-2024-politicari-su-glavni-akteri-medijskog-izvjestavanja-gradani-potpuno

About The Author