ZABAVNA STRANA PREDIZBORNE KAMPANJE: Najbolji parodični plakati i spotovi

IZDVAJAMO

Novinar i urednik Zoran Kesić je u satiričnoj emisiji „24 minuta“ (koja se emitira na srbijanskoj O2 televiziji) veliku pažnju posvetio Miloradu Dodiku i njegovim predizbornim govorima. Kesić Dodika na satiričan način predstavlja kao političara kojem je jasno da „narod teško živi“ i da je narod „zabrinut i mrzovoljan“, te tom narodu Dodik ne nudi „hljeba i igara“, već samo „igre“.

ZABAVNA STRANA PREDIZBORNE KAMPANJE: Najbolji parodični plakati i spotovi

Tokom kampanje, na društvenim se mrežama pojavljuju fotografije i snimci koji na parodičan i satiričan način predstavljaju političare, političke stranke i cijeli izborni proces. Šta nas je zabavljalo u prethodnom periodu?

Naša stranka – Na budžet i tačka.

Naša stranka je za ovu kampanju izabrala slogan „Zajedno i tačka.“ i on krasi sve plakate ove političke opcije. To su iskoristili administratori Facebook stranice „Raja sa biroa“, tako što su preko riječi „zajedno“ stavili „na budžet“, te je stvorena nova konstrukcija – „Na budžet i tačka.“ Utisak dodatno pojačava dodatak „za budžet“ ispod logotipa Naše stranke. Ipak, ovo ne treba posmatrati samo kao običnu humorističnu dosjetku. Naime, jedan dio javnosti kritikuje Našu stranku zbog toga što je, kako navode, uvijek dio opozicije, smatrajući kako im je cilj (baš kao što se i navodi na izmijenjenom plakatu) zarađivati budžetski novac a da se pritom ne preuzme ozbiljnija politička odgovornost.

 

 

 

 

SDA – Snaga državnog sektora

Administratori satirične Facebook stranice „Šatro.info“ uradili su sličan posao, s tim da je u ovom slučaju iskorišten plakat Stranke demokratske akcije i njihov slogan „Snaga naroda“. Riječ „naroda“ zamijenjena je riječima „državnog sektora“, te se dobila konstrukcija „Snaga državnog sektora“ koja predstavlja satiričan prikaz ozbiljnih kritika upućenih ka ovoj političkoj stranci. Naime, već godinama dio javnosti optužuje SDA da je kreirala partokratski sistem koji joj omogućava kontrolu (u smislu zapošljavanja svojih kadrova) velikog broja državnih (entitetskih, kantonalnih, općinskih…) institucija i kompanija, a što joj obezbjeđuje značajan broj glasova na svakim izborima. Prema mišljenju javnosti, upravo su ljudi koji rade u tim kompanijama i institucijama najveća snaga i moć SDA.

 

Chuck Norris – kandidat za sva tri člana Predsjedništva BiH

Chuck Norris, poznati američki glumac, svjetski je simbol beskonačne moći i snage. Stvari su otišle toliko daleko da su nastali, sada već širom svijeta poznati, vicevi o Norrisu. S druge strane, na sličan način njegov se lik koristi kako bi se parodično predstavili problemi u društvima. Tako je nepoznati autor kreirao plakat na kojem se nalazi Norris s natpisom „Kandidat za sva tri člana Predsjedništva!“. Ne treba zanemariti ni natpis u gornjem desnom ćošku „Uđi i kupi demokratskih promjena“, koji govori o, s jedne strane, često nelogičnim sloganima političkih stranaka, a s druge o korupciji i mogućnosti da se „sve kupi“. Ovaj plakat je kritika cijelog izbornog zakonodavstva, ali predstavlja i nezadovoljstvo autora (ili više njih) zbog nepostojanja kvalitetnih kadrova kojima se može dati glas.

 

 

 

Pod zastavom SNSD-a

Na Facebook stranici „Punjene paprike“ objavljen je spot koji je privukao veliku pažnju medija i javnosti. Uradak je, zapravo, parodija na objavljeni predizborni spot SNSD-a pod naslovom „Pod zastavom Srpske“. U originalnom spotu riječ je o apsolutno pozitivnom predstavljanju stanja u Republici Srpskoj (najviše se govori o uspješnim i radnim ljudima, te o pozitivnim ekonomskim i političkim procesima koji se odvijaju u ovom entitetu). U parodičnom spotu pod naslovom „Pod zastavom SNSD-a“ iskorišten je isti video, no narator govori drugačije stvari. Naime, i dalje je riječ o istim ljudima, no to više nisu pošteni i časni radnici, nego oni koji rade zahvaljujući stranci i koji na najgori mogući način iskorištavaju sistem. Tako se govori o namještenim tenderima, nepotizmu, kriminalu i korupciji, te, generalno, o dominaciji loših vrijednosti nad dobrim – u spotu se omalovažavaju momak koji je završio fakultet, te djevojka koja studira na dva fakulteta. Cilj ovog spota jeste kritika cijelog postojećeg entitetskog sistema kojim rukovodi isključivo SNSD, s Miloradom Dodikom na čelu (spot završava rečenicom: „Ali zato kad stanemo pod SNSD zastavu, svi smo jedna država, jedna partija i jedan vođa“).

Šta se desi ako ne glasaš za Dodika?

Novinar i urednik Zoran Kesić je u satiričnoj emisiji „24 minuta“ (koja se emitira na srbijanskoj O2 televiziji) veliku pažnju posvetio Miloradu Dodiku i njegovim predizbornim govorima. Kesić Dodika na satiričan način predstavlja kao političara kojem je jasno da „narod teško živi“ i da je narod „zabrinut i mrzovoljan“, te tom narodu Dodik ne nudi „hljeba i igara“, već samo „igre“. Stoga je on, kako Kesić navodi, odlučio da „postane komičar“. Nakon toga slijedi niz Dodikovih predizbornih govora na kojima se obraća populistički, pri tome koristeći retoriku zastrašivanja i ucjenjivanja građana. Sve ovo Kesić komentira na humorističan način, no to se mijenja nakon emitiranja Dodikovog govora u vezi s Davorom Dragičevićem, koji već mjesecima protestira u centru Banje Luke kako bi se rasvijetlilo ubistvo njegovog sina. Tada Kesić na direktan način proziva Dodika za, između ostalog, „loše fore“, te govori da cijela situacija u vezi sa slučajem Davida Dragičevića nije smiješna. Inače, ovaj dio emisije posvećen Dodiku, iako nije parodija ili satira na neki konkretan predizborni plakat ili spot, možda je i najkvalitetnija satira u vezi s ovogodišnjom predizbornom kampanjom. Ako uzmemo samo prvi dio za primjer, Kesić Dodika kritizira, prije svega, za populizam i neumjesni humor, a kasnije, kako je već navedeno, poentira s nedvosmislenim kritikama upućenim ka njemu.

About The Author