Značajan pad interesa za vijesti posljednjih godina

Istraživanje također navodi da više od polovine (56 posto) ispitanih vodi računa o tome koje su vijesti na internetu stvarne, a koje lažne

Značajan pad interesa za vijesti posljednjih godina
Foto: Analiziraj.ba

Broj ljudi koji se jako zanimaju za vijesti pao je za oko četvrtinu u posljednjih šest godina, pokazala je globalna studija Reuters instituta Univerziteta Oxford u kojoj se između ostaloga navodi da je 48 posto ljudi širom svijeta vrlo ili iznimno zainteresirano za vijesti – što je pad u odnosu na 63 posto u 2017. godini. Više od trećine ljudi (36 posto) u svijetu kaže da ponekad ili aktivno izbjegava vijesti.

Autori izvještaja navode da postoje dokazi da publika “i dalje selektivno izbjegava važne priče kao što su rat u Ukrajini i kriza troškova života jer nastoji zaštititi svoje mentalno zdravlje”.

Izvještaj o digitalnim vijestima za 2023. godine također zaključuje da tradicionalna televizija i štampani mediji nastavljaju propadati, dok “mrežni potrošači rjeđe pristupaju vijestima nego u prošlosti i također postaju manje zainteresirani”.

Četvero od 10 ljudi (40 posto) kaže da većinu vremena vjeruje većini vijesti, što je pad od dva postotna boda u poređenju s prošlom godinom.

Istraživanje također navodi da više od polovine (56 posto) ispitanih vodi računa o tome koje su vijesti na internetu stvarne, a koje lažne – što je porast od dva postotna boda.

Najvažnija platforma društvenih medija za vijesti i dalje je Facebook, iako je dugoročno u padu, a broj ljudi koji svake sedmice pristupa vijestima na Facebooku je pao sa 42 posto na 28 posto u posljednjih sedam godina.

Facebook je također smanjio vijesti. Kažu da su manje od tri posto vijesti ovih dana tradicionalne vijesti. Ugađanje algoritma posljednjih godina bilo je katastrofalno za neke organizacije koje su se oslanjale na njegov promet.

U svijetu 43 posto osoba u dobi od 18 do 24 godine kaže da su im društveni mediji glavni izvor vijesti. I TikTok i Instagram bilježe porast korištenja. Ipak TikTok je najbrže rastuća društvena mreža prema istraživanju. Svaka peta osoba (20 posto) od 18 do 24 godine dobiva vijesti s TikToka, što je porast u odnosu na 15 posto prošle godine.

Međutim, to nisu nužno vijesti tradicionalnih davatelja vijesti. Korisnici TikToka vjerovatnije će dobivati vijesti na platformi od slavnih osoba ili utjecajnih osoba od novinskih kuća ili novinara.

Direktor Instituta Reuters Rasmus Neilsen kaže da mlađe generacije imaju malo interesa za konvencionalne ponude vijesti usmjerene prema navikama, interesima i vrijednostima starijih generacija.

– Umjesto toga prihvataju opcije koje se više temelje na osobnosti, učešću i personalizirane opcije koje nude društveni mediji, često gledajući izvan naslijeđenih platformi na nove sudionike – kazao je Neilsen.

Lajkanje, dijeljenje i komentiranje vijesti na otvorenim platformama društvenih medija također je u padu. Samo oko 10 posto ljudi u Ujedinjenom Kraljevstvu klasificirano je kao “aktivni sudionici” – oni su uglavnom muškarci, stariji, imaju snažna politička stajališta i više su obrazovani od ostatka stanovništva.

Jedan od predloženih razloga za promjenu je rastući osjećaj da su online razgovori na platformama kao što su Facebook i Twitter postali sve toksičniji. Međutim, iako je dijeljenje članaka i vrijeme angažmana možda opalo, to ne znači da su takva mjesta napuštena.

Twitter je dospio na naslovnice nakon što ga je kupio Elon Musk, ali čini se da se broj ljudi koji svake sedmice koriste tu stranicu jedva promijenio. Nema, rekao je Reuters, dokaza o masovnom prelasku u konkurente kao što je Mastodon.

Izvor: BBC

About The Author