Zabrana vijesti na Facebooku u Kanadi nije umanjila korištenje ove aplikacije

Kompanija je prekinula dijeljenje vijesti u Kanadi na svojim uslugama početkom augusta

Zabrana vijesti na Facebooku u Kanadi nije umanjila korištenje ove aplikacije

Metina odluka da ovog mjeseca blokira vijesti u Kanadi nije imala gotovo nikakvog uticaja na korištenje Facebooka u Kanadi, pokazali su podaci nezavisnih kompanija za praćenje, iako se suočavaju s oštrim kritikama kanadske vlade zbog tog poteza.

Dnevni aktivni korisnici Facebooka i vrijeme provedeno na aplikaciji u Kanadi ostali su otprilike nepromijenjeni otkako je matična kompanija Meta počela blokirati vijesti početkom augusta, prema podacima koje je podijelio Similarweb, kompanija za digitalnu analitiku koja prati promet na web stranicama i aplikacijama, javio je Reuters.

Druga analitička kompanija, Data.ai, također je rekla Reutersu da njeni podaci ne pokazuju nikakvu značajnu promjenu u korištenju platforme u Kanadi u augustu, a iz Mete su odbili komentirati ove procjene.

Procjene, iako rane, čini se da podržavaju Metinu tvrdnju da vijesti imaju malu vrijednost za kompaniju dok je i dalje u sukobu u Kanadi zbog novog zakona koji zahtijeva od internetskih divova da plaćaju izdavačima za novinarske izvještaje koji se dijele na njihovim platformama.

Zakon o online vijestima, koji je usvojio kanadski parlament u junu, prisiljava platforme kao što su Meta i Google Alphabet da pregovaraju o komercijalnim poslovima s kanadskim izdavačima vijesti za korištenje njihovog sadržaja.

I Meta i Alphabetov Google rekli su da je zakon neprovediv. Konkretno, Meta je rekla da poveznice na novinarske izvještaje čine manje od tri posto sadržaja na njezinim Facebook feedovima i nemaju ekonomsku vrijednost za kompaniju.

Najveća svjetska firma društvenih medija posljednjih godina pokušava smanjiti prevalenciju vijesti i drugog sadržaja na svojim platformama dok se suočava s regulatornim pritiskom na ključnim tržištima širom svijeta. Umjesto toga, cilj im je promovirati laganije teme poput mode, zabave i sporta.

Pomak je rezultirao dramatičnim smanjenjem pregleda vijesti putem društvenih mreža, prema nedavnim izvještajima Reuters Instituta i Pew Research Centera.

Čak i prije nego što je Meta blokirala vijesti u Kanadi, Facebook preporuke za popularne stranice s vijestima u Kanadi već su pale za oko 35 posto u odnosu na prošlu godinu u julu i oko 74 posto od 2020. godine, podaci su Similarweba.

Ipak, izvještaji o transparentnosti kompanije pokazuju da su vijesti i dalje jedan od najpopularnijih sadržaja na Facebooku u Sjedinjenim Američkim Državama, jedinoj zemlji za koju Meta objavljuje najčešće gledani sadržaj.

Prema najnovijem izvještaju, web stranice s vijestima činile su 13 od 20 najgledanijih domena na Facebooku u Sjedinjenim Državama u prvom tromjesečju, dok je 18 od 20 najvećih pojedinačnih poveznica bilo na članke s vijestima.

Metina druga velika društvena platforma Instagram manje je prisutna u okruženju vijesti jer ne omogućuje poveznice unutar objava pojedinačnih korisnika.

Kompanija je prekinula dijeljenje vijesti u Kanadi na svojim uslugama početkom augusta, dok je Google rekao da planira blokirati vijesti iz rezultata pretraživanja u Kanadi nakon što zakon stupi na snagu.

Dužnosnici kanadske vlade optužili su Metu za prevaru u brisanju vijesti sa svojih platformi u trenutku povećane potrebe u Kanadi dok šumski požari tjeraju hiljade ljudi iz svojih domova, čak i dok se tihi pregovori o tim pravilima nastavljaju iza kulisa.

Konkretna pravila koja se odnose na to kako će se zakon provoditi trebala bi biti objavljena do kraja decembra, nakon čega bi se očekivalo da će platforme finalizirati dogovore s izdavačima.

Nova kanadska ministrica baštine Pascale St-Onge razgovarala je i s predstavnicima Facebooka i Googlea otkako je preuzela dužnost nakon promjene kabineta krajem jula, potvrđeno je Reuters iz njenog ureda, a i glasnogovornik Mete potvrdio je da se vode razgovori.

Kanadsko regulatorno tijelo odgovorno za provedbu zakona o online vijestima u zemlji saopćilo je prošle sedmice da će ove jeseni započeti s postavljanjem okvira za pregovore između novinskih organizacija i internetskih divova, s ciljem pokretanja obaveznog pregovaranja do početka 2025. godine.

Izvor: Reuters

About The Author