Uklanjanje medijskih sadržaja iz rezultata pretraživanja na Googleu ozbiljna je prijetnja novinarstvu

Medijske organizacije smatraju da je Googleov test čin prkosa prema izdavačima, koji jednostavno traže ono na što imaju pravo prema francuskom zakonu

Uklanjanje medijskih sadržaja iz rezultata pretraživanja na Googleu ozbiljna je prijetnja novinarstvu

Evropski medijski izdavači i novinari duboko su zabrinuti zbog Googleova testiranja čiji je cilj ukloniti sadržaj medija iz svojih usluga u nekoliko evropskih zemalja na neodređeno vrijeme za procijenjenih 2,6 miliona evropskih građana.

– Ovaj eksperiment, navodno usmjeren na mjerenje doprinosa štampe privlačnosti Googleovog brenda, predstavlja ozbiljnu prijetnju finansijskoj održivosti evropskih slobodnih medija, evropskog novinarstva i zdravlja evropskih demokratija – naveli su izdavači u saopćenju.

Kao čuvar digitalnih vrata prema Zakonu o digitalnim tržištima EU-a (DMA), Google ima značajan utjecaj kroz svoj gotovo monopol nad online pretraživanjem, služeći kao primarna pristupna tačka medijskom sadržaju za mnoge evropske građane.

– Svaka radnja koja smanjuje domet štampe do čitatelja potkopava izdavače i sposobnost finansiranja. Štaviše, ograničavanje pristupa građanima informacijama direktno utječe na kvalitetu demokratske rasprave širom Evrope – smatraju.

Kažu da na temelju opsežnog iskustva u pregovorima s Googleom, vjeruju da je ovaj “test” proveden u lošoj vjeri. Google nije bio ni transparentan ni otvoren, odbijajući podijeliti pojedinosti o testu ili garantirati pristup svojim rezultatima.

Definiranjem vlastitih istraživačkih parametara i procjenom vlastitog učinka, Google riskira manipuliranje ishodom kako bi obezvrijedio ekonomsku ulogu štampe i njihov stvarni doprinos uspjehu Googlea.

U kontekstu pregovora koji su u toku širom Evrope kako bi se osigurala pravedna naknada za štampani sadržaj prema zakonu o autorskim pravima EU-a, čini se da ovaj eksperiment predstavlja jasan čin zastrašivanja. Tijelo za tržišnu konkurenciju u Francuskoj predvidjelo je takvo ponašanje i identificiralo rizik od osvete od strane Googlea.

Kako bi se zaštitio pošten proces pregovaranja, zabranio je Googleu uklanjanje sadržaja izdavača. Ova je intervencija omogućila francuskim izdavačima časopisa da preko nacionalnog udruženja osiguraju privremenu obustavu testa u Francuskoj.

Izdavači štampe i novinari širom Europe u potpunosti podržavaju SEPM-ovu inicijativu i najavljuju da će pomno pratiti sudski postupak u Francuskoj, s nadom da će ishod potvrditi evropski suverenitet nad njezinim informacijskim ekosistemom.

– Također ponavljamo naš poziv Googleu da odmah prekine ovaj “test” u svim pogođenim zemljama – dodali su.

Kažu da u vrijeme općeg uplitanja i manipulacije informacijama i javnim mnijenjem, dominantna kompanija poput Googlea mora preuzeti punu odgovornost za svoje postupke i prestati ometati pravo građana na pristup novinarskim informacijama.

Saopćenje potpisuju European Magazine Media Association (EMMA), Evropsko udruženje novinskih izdavača (ENPA), Evropska federacija novinara (EFJ), News Media Europe (NME) i Reporteri bez granica (RSF).

Izvor: RSF

About The Author