Društvena mreža Twitter je najbolja među američkim tehnološkim gigantima u primjeni evropskog Kodeksa dobre prakse u suzbijanju dezinformacija, čak iako to radi samo djelomično, piše briselski portal EUObzerver.
– Niko nije u potpunosti poštovao kodeks – izjavio je komesar za unutrašnje tržište Evropske unije Thierry Breton, ali kaže da od Googlea, Facebooka, Twittera, Microsofta i TikToka jedan je to radio bolje od ostalih, a u pitanju je Twitter.
Svih pet tehnoloških giganata je prihvatilo dobrovoljni kodeks za suzbijanje dezinformacija koji je Evropska komisija sastavila 2018. godine.
Zbog nedovoljno dobrih rezultata, Evropska komisija je 26. maja predstavila nove smjernice za poboljšanje kodeksa, kako bi postao efikasnije sredstvo u borbi protiv dezinformacija.
Reforma kodeksa razmatra se u vrijeme raširenih teorija zavjera u vezi s pandemijom koronavirusa, koje neke odvraćaju od vakcinacije, a druge navode na uzimanje lažnih lijekova protiv Covida-19.
Potpredsjednica Evropske komisije Věra Jourová izjavila je da dezinformacije dovode u opasnost živote ljudi.
– Novi, snažniji kodeks je neophodan jer je važno da online platforme i drugi učesnici suzbijaju sistemske rizike koji proizlaze iz njihovih usluga i algoritamskog širenja sadržaja, da više ne budu samo pod svojim nadzorom i da prestanu zarađivati na dezinformacijama, a da se pritom u potpunosti očuva sloboda govora – kazala je Jurova.
Dogovor o novom kodeksu treba da bude postignut do kraja godine, a zatim da bude ugrađen u Zakon o digitalnim uslugama (DSA). Planirano je da DSA stupi na snagu 2022. godine, uvodeći veći nadzor i moguće sankcije za kompanije koje ne poštuju kodeks.
Prema novom prijedlogu kodeksa, kompanije će morati da dokažu da rade na sprečavanju širenja dezinformacija i da se protiv toga bore na više jezika. Od njih se također traži da osiguraju više podataka za istraživače, da se pozabave političkim reklamama i smanje izbornu manipulaciju.
– Dezinformacija je i dalje nešto što se dobro prodaje, tako da želimo da angažiramo i reklamnu industriju da ne postavlja oglase pored dezinformacija – dodala je Jourová.
Korisnici se također pozivaju da ukažu na štetan sadržaj, a svako čiji je sadržaj uklonjen može da uloži žalbu.
Komisija planira da u novembru usvoji pravila o političkom reklamiranju kako bi spriječila strano miješanje.
Izvor: EUObserver