Ono što svi u Srbiji znaju, Twitter je na svojoj platformi ozvaničio: nalozi RTS-a, Tanjuga, Politike, Kurira, Informera, Srpskog telegrafa, Pinka, B92, Prve i Hepi sada su označeni s „medij koji sarađuju s Vladom Srbije“.
U saopćenju Twittera još iz augusta 2020. godine, kada su ovakva pravila uvedena na toj platformi, navodi se da su mediji povezani s Vladom oni u kojima država ima kontrolu nad uređivačkom politikom.
– Mediji povezani s državom definirani su kao mediji u kojima država kontrolira uređivački sadržaj kroz finansijska sredstva, direktne ili indirektne političke pritiske i/ili kontrolu nad proizvodnjom i distribucijom – stoji u saopćenju te platforme.
Kako se dodaje, za razliku od nezavisnih medija, mediji povezani s državom često koriste svoje vijesti kao sredstvo za unapređenje političke agende.
– Vjerujemo da ljudi imaju pravo znati kada je medijski nalog direktno ili indirektno povezan s državom – navodi se u saopćenju Twittera.
Novinar BIRN-a Radmilo Marković, koji je uočio ovu promjenu na Twitteru kada su u pitanju mediji iz Srbije, kaže za Cenzolovku da obilježavanje velikog broja domaćih medija da „sarađuju s Vladom Srbije“ neće ništa promijeniti u njihovoj uređivačkoj politici, jer im to obilježje neće umanjiti ni prihode niti povlašten položaj u državi.
– Za ljude koji iole redovno prate medije, nije nikakvo iznenađenje da ti, formalno privatni mediji, ‘sarađuju s Vladom’, pošto oni zapravo nisu ništa drugo do partijska propagandna glasila. Upadljivo je da među označenim medijima nedostaju još neki veći – poput Večernjih novosti, lista Alo ili Objektiva – i dosta manjih, tako da je slika, kada se svi oni stave na gomilu, zbilja poražavajuća po medijsku sliku u zemlji – objašnjava Marković.
On podsjeća da udio publike na Twitteru nije veliki, tako da štete po ugled ovih medija gotovo da i neće biti.
Pored naloga medija, ovom novinom obuhvaćeni su i pojedinci, poput urednika ili uglednih novinara, koji su povezani sa označenim medijskim subjektima te se postavlja pitanje kriterija koje je Twitter uzeo u obzir.
– I dok je na prvi pogled očito da svi označeni mediji itekako zaslužuju takvu etiketu, ostaje nejasno na osnovu čega je Twitter to odlučio: nedostaje informacija o tome koje je podatke koristio da bi obilježavao te medije. No, kako god, mislim da Twitter ovim potezom građanima Srbije nije otkrio ništa novo, niti će bilo šta promijeniti u ponašanju tih medija – smatra Marković.
Twitter navodi da ubuduće ovi nalozi neće imati podršku mreže u smislu preporuka, obavještenja (notifikacija) i pretrage.
Nova praksa se zasad primjenjuje i za naloge iz Kine, Francuske, Rusije, Ujedinjenog Kraljevstva, Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Njemačke, Italije, Japana, Kube, Ekvadora, Egipta, Hondurasa, Indonezije, Irana, Saudijske Arabije, Srbije, Španije, Tajlanda, Turske i Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Kako najavljuju na ovoj društvenoj mreži, lista zemalja će biti proširena.
Oznaku medija koji sarađuje s državom od sada nose i poznati svjetski medijski servisi, kao što su ruski Sputnjik i RIA Novosti, iranska agencija Irna ili kineska CCTV.
Izvor: Cenzolovka