Medijska industrija prošla je revolucionarnu tehnološku promjenu, od velikih podataka do algoritama za pisanje vijesti. Takve promjene nude i prijetnje i prilike te imaju veliki utjecaj na način rada novinara.
Iako nove tehnologije nude sjajne mogućnosti za poboljšanje novinarstva, previše firmi to smatra šansom za jeftino novinarstvo. U digitalnim medijima, zapošljavanje mladih i slabo plaćenih novinara koji se suočavaju s lošim uvjetima rada, postala je praksa.
Pitanja kao što su gubitak posla i niske plaće, loša zdravstvena i socijalna zaštita, pritisci na etičke standarde i nedostatak sigurnosti na radu veoma utječe na rad medija.
Radnici u digitalnim medijima suočavaju se sa sve većim pritiscima – više posla, manje vremena, manje osoblja i nedostatak resursa, ali stvari se mijenjaju.
Posljednjih nekoliko godina uposlenici u digitalnim medijima zabilježili su najveći dosadašnji poticaj sindikalizacije.
Sindikati se bore za bolju platu, smanjuje nejednakosti, dogovaraju bolje uvjete rada za mlade radnike i pripravnike, štite freelance te osiguravaju bolje uvjete u slučaju otpuštanja.