„Tradicionalni mediji kao novine, radio i televizija, su na opasnom vrtuljku. Bore se protiv gubitka publike, dohotka i pažnje. Kao i mnoge druge industrije i novinari su suočeni s digitalizacijom svog posla“, kaže Kröll.
„Novinari su suočeni s erom aktivnog građanstva i zatečeni su. Ne samo da moraju razumjeti novu publiku i njeno novoprihvaćeno ponašanje kao onih koji pridonose vijestima već moraju razumjeti i njenu želju da surađuju s novinarima.“
Umreženo novinarstvo – koncept suradnje koji povezuje činjenice, perspektive gledanja na stvari i angažiranje amatera i profesionalaca u zajedničkom radu da bi iznjedrili stvarnu priču povezujući se i razmjenjujući činjenice, pitanja, odgovore, ideje i perspektive – moglo bi biti rješenje.
Ostaje pitanje misle li i novinari da je umreženo novinarstvo pravi način suradnje. Sudeći prema odgovorima austrijskih i britanskih novinara, jest. Za one s kojima smo razgovarali to je već postala svakodnevna realnost u poslu. Premda tu uvelike manjka nekih smjernica, želja za suradnjom s javnošću je jaka. Vrijednost sukreiranja vijesti u suradnji s javnošću je u tome da se čuje i njen glas, a on onda postaje dio priče, pa novinar više nije neka vrsta uzvišenog komentatora.
Sad je potrebno da uprave izdavačkih kuća pruže tome potporu, da se investira u infrastrukturu i smjernice da bi ta suradnja bila efikasna i da bi se mogli koristiti alati za provjeru podataka.
Ono što ostaje netaknuto su vitalne temeljne vrijednosti novinarstva: selekcija, provjera, uređivanje, analiza, komenta. A ti su temelji postojali već desetljećima i neće zastarjeti.