Mediji u Birač regiji i Kalesiji pružaju uglavnom lokalne informacije

Ovi lokalni mediji imaju veliki značaj za građane, prati ih mlađa populacija, a prvenstveno jer pružaju informacije od lokalnog značaja.

Mediji u Birač regiji i Kalesiji pružaju uglavnom lokalne informacije
Foto: Media.ba

U Birač regiji i Kalesiji postoji šest radijskih i jedna televizijska stanica, te najmanje 13 online medija, iako njihov broj nije konačan. Uglavnom su privatni i ovise od marketinga, a većina ima i komercijalne ugovore s lokalnim vlastima koji nisu dovoljni za kvalitetno novinarstvo i terenski rad.

Zbog trenutne teške ekonomske situacije i teške ratne prošlosti općine Srebrenica, Bratunac, Šekovići, Vlasenica, Milići, Zvornik i Kalesija naročito su osjetljive na podijeljene etnonacionalne medijske sadržaje.

Umjesto da podstiču socio-ekonomski razvoj, pomirenje, ostanak i poduzetništvo mladih, te kritički izvještavaju o lokalnim vlastima, mediji u Birač regiji i Kalesiji jedva opstaju, objavljujući lokalne vijesti, servisne informacije, crnu hroniku i zabavni sadržaj.

Nedostaje im osoblja, odgovarajuća oprema, novinari specijalizirani za određene teme, poput ekonomije i poljoprivrede, a pojedine online medije vodi samo jedna osoba.

Ipak, prema istraživanju Mediacenta Sarajevo o mladima i medijima u Birač regiji i Kalesiji, lokalni mediji imaju veliki značaj za građane, prati ih mlađa populacija, a prvenstveno jer pružaju informacije od lokalnog značaja.

Pružajući lokalne informacije koje nisu dostupne na većim medijima, oni, s te strane, ispunjavaju ulogu lokalnih medija.

– Najčitanije su informacije o pitanjima koja direktno utiču na život ljudi u regiji. Vijesti koje se direktno tiču ​​građana same lokalne zajednice i što onda može poboljšati njihov život ili im na neki način naštetiti ili im koristiti – kazao je urednik portala Zvornik Danas Igor Golubović.

Emitiraju i objavljuju regionalne i globalne vijesti, pozitivne priče o ljudima iz regije kao i najave kulturnih i sportskih događaja, a radijske stanice i jutarnji program Radija Slobodna Evropa odnosno mreže Radio 27.

Najslušaniji sadržaji na radio stanicama su zabavni programi i jutarnje vijesti, a na online medijima lokalne vijesti i crna hronika, ističu predstavnici lokalnih medija iz regije Birač i Kalesije. Urednici online medija naglašavaju da ljudi uglavnom vole čitati crnu hroniku.

– Kad vidimo da se nešto ružno desilo, želimo da vidimo da nije neko naš. Nažalost to su najčitanije informacije, i najlakše ih je plasirati jer ne sadrže puno teksta. Čitaju se i afirmativne priče o uspješnim ljudima iz Zvornika i njegove okoline. S tim da je velika razlika u vremenu pripreme vijesti koja se odnosi na afirmaciju pozitivnih ljudi u odnosu na crnu hroniku koja je u suštini copy-paste – ističe glavni urednik portala Zvornički.ba Ilijaz Miralemović.

Primjera radi, na portalu Kalesijske novine priča o poskupljenju hljeba imala je daleko manje pregleda od priče o saobraćajnoj nesreći koja je objavljena istog dana, istaknuo je urednik tog portala Fahrudin Sinanović.

Iako popularni i praćeni od strane lokalnog stanovništva, lokalni mediji u Birač regiji i Kalesiji ne nude sve informacije od javnog interesa, poput istraživačkog novinarstva i kritičkog izvještavanja o lokalnim vlastima.

Glavni urednik Radija Magic Dalibor Bačić, opisuje sadržaj lokalnih emitera kao “umjeren” te navodi da je sadržaj online medija problematičniji.

Vijeće za štampu i online medije u BiH i Regulatorna agencija za komunikacije BiH nisu zabilježili pritužbe iz ove regije. To može ukazivati da građani nisu upućeni da mogu prijavljivati problematične medijske sadržaje, ali i da to granično područje nije u sferi interesiranja (samo)regulatora.

Watchdog platforma Raskrinkavanje.ba je ipak identificirala 16 članaka s problematičnim medijskim sadržajem na pet online medija sa područja Birača i Kalesije, koji su kopirali lažne vijesti i manipulativni sadržaj iz drugih medija.

Istraživanje Mediacentra Sarajevo o medijima u Birač regiji i Kalesiji rađeno na osnovu mapiranja medija, pregleda ilustrativnih primjera medijskih sadržaja, tri fokus grupe sa mladima i 21 intervju sa predstavnicima medija i ekspertima.

Izvor: Medicentar Sarajevo/Anida Sokol

About The Author