Sud zabranio miješanje u uređivačku politiku Glasa Amerike

Federalni sud u Washingtonu izdao je preliminarnu odluku kojom se zvaničnicima američke Agencije...

Sud zabranio miješanje u uređivačku politiku Glasa Amerike

Federalni sud u Washingtonu izdao je preliminarnu odluku kojom se zvaničnicima američke Agencije za globalne medije (USAGM) i njenom šefu Michaelu Packu zabranjuje miješanje u uređivačku nezavisnost i prava novinara Glasa Amerike i drugih mreža koje agencija nadzire, a koja su im garantirana Prvim amandmanom američkog Ustava.

Presudom, koju je donijela glavna sutkinja Beryl Howell s američkog Okružnog suda u okrugu Columbia, naloženo je da se djelomično odobri zahtjev za prethodnu zabranu tužitelja. Nalog je bio zaustavna mjera kako bi se spriječile daljnje radnje iznesene u žalbi dok se ne može održati suđenje.

Presuda se odnosi na žalbu koju su podnijeli pet službenika USAGM-a smješteni na administrativni dopust u augustu i direktor programa VOA Kelu Chao, koji su tvrdili da su radnje novog šefa USAGM-a nezakonite i da su kršile Prvi amandman i zakonski postavljeni “vatrozid” kako bi se spriječile vanjske smetnje.

Howellova presuda označila je veliki zastoj Packu, bivšem konzervativnom producentu dokumentarnih filmova kojeg je predsjednik Donald Trump imenovao na čelo novoobnovljenog USAGM-a.

Budući da je Senat krajem juna potvrdio Packa, najviši čelnici VOA-e i drugih mreža dali su ostavke ili su uklonjeni, zapošljavanje i trošenje zamrznuti, a Pack je prestao odobravati obnavljanje viza za strane novinare agencije.

Štaviše, Packovi politički imenovani namještenici provodili su interne istrage novinara i urednika za koje se sumnja da proizvode vijesti nepovoljne za Trumpa i administraciju, a koje su imale zastrašujući učinak na rad urednika i novinara, navodi se u žalbi.

Prema naredbi, službenicima USAGM-a, uključujući Pack, zabranjeno je “donošenje ili ometanje kadrovskih odluka” u vezi s pojedinačnim uredništvom u VOA-i i njenim sestrinskim mrežama; direktna komunikacija s urednicima i novinarima, izuzev voditelja tih mreža ili ako nemaju pristanak direktora; i provođenje istraga o sadržaju, novinarima i navodnim kršenjima etike na mrežama.

Sud je odbio zahtjeve za prethodnom zabranom koji uključuju navodne povrede Međunarodnog zakona o radiodifuziji, Zakona o upravnom postupku i Packovih dužnosti kao šefa USAGM-a i navodnih aktivnosti koje prelaze njegova ovlaštenja.

USAGM nije odgovorio na e-mail VOA-e kojom je zatražio komentar.

– Urednička nezavisnost i novinarski integritet bez političkog uplitanja ključni su elementi koji održavaju VOA i čine nas američkim glasom. Stalnih 83 posto publike VOA-e smatra naše novinarstvo pouzdanim. Malo je medijskih organizacija, ako ih uopće ima, koje mogu pokazati takvo povjerenje – kazao je v.d. direktora VOA Elez Biberaj.

Advokati Ministarstva pravosuđa argumentirali su prošle sedmice da se zaštita od slobode govora iz Prvog amandmana ne odnosi na novinare VOA-e jer su zaposlenici savezne vlade, ali Howell se nije složila s tim.

Rekla je da će tužitelji vjerojatno uspjeti dokazati da su Pack i njegovi pomagači “kršili i nastavljaju kršiti” prava prvog amandmana novinara VOA-e “jer, između ostalih neustavnih učinaka njihovih postupaka, rezultiraju autocenzurom i zahlađenjem izraza Prvog amandmana. “

Howell je citirao istragu o dopisniku VOA-e iz Bijele kuće Steveu Hermanu, rekavši da “nameće protuustavno prethodno uzdržavanje ne samo Hermanovu govoru, već i govoru Chaoa i ostalih urednika i novinara u VOA-i i mrežama.”

Sud će naknadno donijeti odluku o cjelokupnoj tužbi podnesenoj protiv USAGM-a.

Sudski nalog zabranio je miješanje u odluke uredništva, s izuzetkom viza J-1 – dozvola za međunarodne novinare s iznimnom vještinom.

Pack je najavio reviziju viza J-1 “od slučaja do slučaja”, pozivajući se na zabrinutost zbog nacionalne sigurnosti i pozivajući se na nalaze izvješća Ureda za upravljanje osobljem koji je kritizirao dugogodišnje propuste u provjerama pozadine za neko osoblje.

VOA je upoznata s samo jednom odlukom donesenom u slučaju J-1. Packov ured prošli je mjesec potpisao memorandum kojim se odbija zahtjev novinara VOA Indonezijske službe za obnovom vize i sponzorstvom zelene karte. Ostale vize su istekle bez odluke koja podržava ili odbija zahtjev za obnavljanjem.

Izvor: VOA

About The Author