Firme na društvenim mrežama pojačavaju napore u borbi protiv dezinformacija na svojim platformama uvodeći pravila koja bi trebala doprinijeti transparentnosti.
Ti napori uključuju označavanje sredstava koja su pod državnom kontrolom – novinskih organizacija koje u cijelosti ili djelomično upravljaju ili financiraju vlade države. YouTube je prošle godine usvojio verziju te strategije.
Facebook je pokušao napraviti nešto slično. U oktobru ove godine firma je saopćila da će publikacije koje su „u potpunosti ili djelomično pod uredničkom kontrolom kao mediji pod državnom kontrolom“.
To bi dovelo do višeg standarda transparentnosti, jer kombiniraju uticaj medijske organizacije na donošenje mišljenja i stratešku podršku države, objavio je Facebook u postu na blogu.
Oznaka bi se u početku pojavila samo na Facebook stranicama, a bila bi dodana u prodajne postove i na Instagramu sljedeće godine.
Facebook je trebao objaviti početni popis publikacija u novembru, ali to se nije dogodilo, a glasnogovornik kompanije za CNN Business izjavio je samo da “uskoro dolazi” bez objašnjenja kašnjenja.
Stručnjaci smatraju da prepoznavanje i obilježavanje državnih medija može biti nevjerojatno teško te da će zahtijevati mnogo resursa te je od Facebooka zatraženo da bude transparentan u pogledu tih standarda.
Direktor Centra za medije, podatke i društvo na Central European Univerzitetu Marius Dragomir savjetovao je Facebook o tome kako prepoznati medije pod državnom kontrolom poručivši da Facebooku treba imati na umu tri stavke: vlasništvo medija i njegovo vodstvo, odakle dolazi financiranje te postojanje mehanizma koji osigurava uredničku nezavisnosti.
Ponekad kompanije mogu biti nejasne u detaljima kako dolaze do financiranja ili upravljanja, ali Dragomir je kazao da je ipak najteži faktor za mjerenje postojanje uređivačke nezavisnosti.
Izvor: CNN