Na dan 21. novembra televizijske kuće u cijelom svijetu slave Svjetski dan televizije. Ta godišnjica podsjeća na to kako se televizija temeljito mijenjala da bi postala današnja totalni vizualni doživljaj.
Da se 21. novembra obilježava kao Svjetski dan televizije propisano je usvojenom inicijativom 1996. godine koju su pokrenule Ujedinjene nacije.
Danas je televizijski program gledaocima dostupan u svakom trenutku, i kod kuće i izvan kuće, na svim vrstama ekrana, od najmanjih do najvećih, uživo ili s odgodom, a nudi zajednički i lični doživljaj.
Televizija je danas mjerljiva, povezana, personalizirana i prilagođena stanovništvu.
U okviru obilježavanja inicijative Ujedinjenih nacija, u cijelom svijetu online se emitirao spot dug 30 sekundi koji poziva gledaoce da otkriju sve mogućnosti savremene televizije.
– Televizija nas je povezala tokom pandemije bolesti Covid-19. Zahvaljujući televiziji bili smo informirani, školovali se, zabavljali i nalazili nadahnuće za sebe – kaže Caroline Petit, zamjenica direktora i voditeljica UNRIC-a, Regionalnog informacijskog centra Ujedinjenih naroda za Evropu.
Podsjeća da su na nedavno održanoj konferenciji COP26 radiotelevizije iz cijelog svijeta odigrale su važnu ulogu, upozoravajući na izazove klimatskih promjena i upućujući na zajednička rješenja.
– Ovom prilikom prisjećamo se nezaustavljivog napretka televizije, ali razmišljamo i o budućnosti. U DNK-u ovog medija je zapisano da se mora neprekidno mijenjati kako bi zadovoljio potrebe gledatelja, televizijskih kuća i marketinga, nudeći stalno nove platforme, nove mogućnosti i nove ideje – naglasila je Katty Roberfroid, generalna direktorica Udruženja EGTA.
Godine 1996., Opća skupština Ujedinjenih naroda proglasila je 21. novembra Svjetskim danom televizije kao priznanje sve većeg utjecaja televizije na donošenje odluka upozoravajući svjetsku pažnju na sukobe, prijetnje miru i sigurnosti i njezinu potencijalnu ulogu u izoštravanju fokusa na druga velika pitanja, uključujući ekonomska i socijalna pitanja.
Svake godine ACT (Asocijacija komercijalne televizije), EGTA (Udruženje TV i radio prodajnih kuća) i The Global TV Group udružuju snage s različitim akterima iz industrije kako bi promovirali Svjetski dan televizije širom svijeta, s naglaskom na određenu temu kao što je pouzdanost ili vrhunski sadržaj koji pruža televizija.
Promocija se provodi podizanjem svijesti u međunarodnim medijima i izradom videoisječka koji naglašava temu godine – koji se naširoko emitira širom Evrope i šire, često prilagođen svakom tržištu s lokalnim programima.
Izvor: The Global TV Group