Mladi i mediji u BiH: Prepoznati sličnosti i učiti iz različitosti

Raznovrstan sadržaj je izrazito važan da bi mediji ostali relevantni za publiku

Mladi i mediji u BiH: Prepoznati sličnosti i učiti iz različitosti
Foto: Getty Images/iStockphoto

U organizaciji Regionalnog ureda za saradnju mladih (RYCO) i Deutsche Welle organizirana je diskusija o temi “Različitost u Bosni i Hercegovini-Mladi i mediji” kada je više od 25 mladih ljudi s Univerziteta u Sarajevu i Sveučilišta u Mostaru imalo je priliku čuti nešto više o temi društvenih i ličnih identiteta te načinu doprinosa procesu upoznavanja i predstavljanja drugih i drugačijih, posebno u medijima.

U multikulturalnom društvu kakvo je Bosna i Hercegovina nužno je osigurati pristup medijskim platformama koje omogućuju dijalog pripadnicima različitih grupa, zaključak je diskusije koju su vodili Adelheid Feilcke, Deutsche Welle direktorica programa za Evropu, Ines Bulajić iz RYCO-a, Maida Muminović, izvršna direktorica Mediacentra Sarajevo, Lejla Turčilo s Fakulteta političkih nauka i Hajde! mentorica te Vedran Prodić, urednik Omladinskog programa BH Radija 1.

Prisutne su pozdravile i Sandra Čule, voditeljica RYCO ureda u BiH i Aida Sofić Salihbegović iz DW, dok je Gerda Meuer, Programska direktorica Deutsche Welle predstavila jedinstveni koncept Diversity odjela ove medijske kuće.

Prezentirani su i podaci studija s lokalnog i regionalnog nivoa gdje se posebna pažnja posvetila načinu na koji se medijski sadržaji prilagođavaju publici mladih ljudi i značaju koji regionalni omladinski programi imaju u kreiranju kredibilnih i zanimljivih priča koje promoviraju različite grupe i perspektive.

– Raznovrstan sadržaj je izrazito važan da bi mediji ostali relevantni za publiku. Omogućiti da oni koji često nemaju priliku da ih se čuje pošalju svoje poruke je preduvjet za borbu protiv društvene distance koja razdvaja različite skupine – kazala je Feilcke.

Ističe da je potrebno osigurati da različite grupacije budu prisutne u medijima, a to ne znači nužno da one moraju govoriti samo iz perspektive grupe kojoj pripadaju, već im je potrebno omogućiti da pronađu odgovarajući kanal da govore o svim onim temama koje bi ih mogle zanimati.

Ines Bulajić je naglasila da je saradnja koju RYCO i Deutsche Welle imaju na projektu Balkan Booster primjer uspješne sinergije i regionalnog povezivanja mladih novinara koji predstavljaju budućnost odgovornog izvještavanja i kritičkog razmišljanja na zapadnom Balkanu.

Kroz Hajde platformu, namjera je takvu saradnju planirati i produbiti i time proširiti doseg priča koje mladi kreiraju te povećati broj onih koji će te sadržaje imati priliku da vide i čuju.

– Potaknuti kritičko promišljanje mogućnosti djelovanja u zajednicama regije, s utjecajem na razvoj politika za mlade, uz prioritetni rad na izgradnji mira i pomirenju, ostaje naš cilj – naglasila je.

About The Author