Kroz izmjene Izbornog zakona Schmidt nametnuo i obavezu objave vlasništva medija

Online mediji koji se opredijele za izvještavanje о izbornoj kampanji dužni su osigurati javne i transparentne informacije о svom vlasništvu

Kroz izmjene Izbornog zakona Schmidt nametnuo i obavezu objave vlasništva medija
Foto: OHR

Visoki predstavnik međunarodne zajednice u Bosni i Hercegovini Christian Schmidt nametnuo je u utorak tehničkim izmjene Izbornog zakona BiH, a on je koristeći bonske ovlasti izvršio i dijela zakona koji se tiče djelovanja medija tokom izborne kampanje.

Schmidt je tako nametnuo i nekoliko izmjena koje se tiču djelovanja online medija odnosno “fantomskih portala” koji nemaju jasno definiranu vlasničku i uredničku strukturu.

– Online mediji koji se opredijele za izvještavanje о izbornoj kampanji dužni su osigurati javne i transparentne informacije о svom vlasništvu i pridržavati se principa kako su propisani u članu 16.2 stav (1) ovog zakona – navodi se.

Time je izmijenjen član 16.2 kojem se dodaje i stavka da je za kršenje odredbi moguće podnijeti prijavu Regulatornoj agenciji za komunikacije (RAK).

Ovime bi trebala biti spriječena pojava “nicanja” portala uoči izbora koji su jasno opredijeljeni za jednu političku opciju. Dodaje se i stavka koja jasno definira da svi mediji moraju biti objektivni i nepristrasni tokom izvještavanja.

– Elektronski mediji koji prate izbornu kampanju dužni su pridržavati se principa uravnoteženosti, jednakog pristupa, pravičnosti i nepristrasnosti. Ako elektronski mediji ne postupe u skladu sa zakonom, može se podnijeti prijava RAK-u na daljnje postupanје – navodi se.

Izmjene izbornog zakona donose i velike promjene za televizije, naime dosadašnja praksa koju su neki prakticirali, emitiranje propagandnog programa u okviru informativnih emisija je sada zabranjena.

– Plaćeno političko oglašavanje mora kao takvo biti nedvosmisleno definirano i ne smije se emitirati u periodu od najmanje 15 minuta prije, za vrijeme ili nakon emitiranja vijesti – navodi se u članu 16.12.

Isto tako, neće biti favoriziranja pojedinih političkih stranaka nego se sada precizira da će “cijene i uvjeti emitiranja naručenog političkog oglašavanja biti jedinstveni za sve političke subjekte koji učestvuju na izborima”.

Schmitovim izmjenama Izbornog zakona uvode se i stavke koje se tiču izbornih spotova, odnosno oglašavanja koja uključuju diskriminaciju ili predrasude na osnovu spola, rase, nacionalnosti, vjere i slično. Ovakav vid oglašavanja također je podložan prijavama RAK-u.

Član 16.17 je proširen tako da se sada uvodi i zabrana političkim medijima da iznose lažne informacije koje bi mogle ugroziti integritet izbornog procesa i dezinformirati birače. U slučaju povrede tog člana CIK BiH provodi postupak.

Sve izmjene Izbornog zakona, rečeno je ranije, donesene su u svrhu transparentnijeg i poštenijeg izbornog procesa.

Izvor: Klix

About The Author