KO ĆE KOME PLAĆATI: Facebook i mediji, sukob koji traje

OSVRT DANA: U Australiji je vlada pokušala zaštititi medije od Facebooka. Najmoćnija društvena mreža prijeti bojkotom tih medija

KO ĆE KOME PLAĆATI: Facebook i mediji, sukob koji traje
Foto: cnn.com

 

Kada se prije desetak godina desio globalni prelaz s printanih na elektronske medije, mnogo je vlasnika i urednika koji su s olakšanjem shvatili da ta civilizacijska novost u sebi nosi veliku stratešku olakšicu: nema više troškova papira i distribucije.

Krajem 2020. godine postalo je jasno da su izdaci reklamiranja na društvenim mrežama uveliko nadmašili te specifikacije predinformatičke ere. Danas je najveći broj medija bez Facebooka skoro pa nevidljiv. Ova globalna mreža postala je nešto kao društveno-informativna platforma, polazna, a za mnoge korisnike i posljednja tačka informiranja. Tekst za koji se ne plati reklama ima dobre šanse da (p)ostane uzaludan, jer mu je takav (neplaćeni) domet reduciran na nekoliko stotina konzumenata.

Posljednjih dana iz daleke Australije stiže vijest da je vlada, u namjeri da zaštiti sopstvene medije, donijela odluku po kojoj će im Facebook morati da plaća nadoknadu za informacije koje oni proizvode i objavljuju. Facebook je uzvratio tako što je na pragu odluke da se pomenutim medijima privremeno ili dugoročno ukine prisustvo na mreži. U ovom trenutku teško je naslutiti kojim će se pravcem ovaj sukob razvijati, ali spor bi mogao imati odjeka i u ostalim dijelovima planete. Zemlje Evropske unije s promjenjivim su uspjehom pokušavale oporezovati informatičke gigante. Govorimo o ekstremno moćnim korporacijama kojima male države ne mogu doslovno ništa. Facebook i Google su države same za sebe, višestruko finasijski jače i politički moćnije od 90 posto članica UN. S tim u vezi možemo prognozirati zanimljiv razvoj događaja.

U svakom slučaju, imperativ je zahtijevati društvenu odgovornost od FB i ne dopustiti da u potpunosti prevlada logika profita koja bi dodatno radikalizirala javni prostor.

About The Author