Humanity in Action medijski opismenjava mlade igrama na ploči i online aplikacijama

Mladi kao 'konzumenti' informacija su izloženi opasnostima jer im nedostaje edukacije kako da prepoznaju lažne ili neprovjerene vijesti

Humanity in Action medijski opismenjava mlade igrama na ploči i online aplikacijama

 

Projekat “Igre medija, igre informacija” je nastao prije šest mjeseci, kao inicijativa grupe mladih ljudi okupljenih oko Fondacije Humanost u akciji (Humanity in Action).

Kako je saopćeno iz Fondacije, prepoznajući opasnosti koje trenutno postoje u internet svijetu, prepunom različitih medijskih sadržaja koje plasiraju pojedinci i organizacije koje se rukovode različitim interesima, ekipa mladih aktivista, na čelu s Danielom Lazarevićem, kreirala je projektni koncept učenja o fenomenima medijske i informacijske pismenosti kroz igre na ploči i online igre za mlade.

Lazarević kaže da su mladi nezaštićeni u online prostoru. Svaki dan se susreću s informacijama čiji kvalitet i namjenu ne mogu da prepoznaju ili evaluiraju. Takve stvari se u današnjem digitalnom svijetu ne mogu kontrolirati.

– Mladi kao ‘konzumenti’ tih informacija su izloženi opasnostima jer im nedostaje edukacije kako da prepoznaju lažne ili neprovjerene vijesti, kako da ne nasjedaju na spin ili manipulaciju – kazao je Lazarević.

Fondacija Humanost u akciji, je uz pomoć Mediacentra Sarajevo i Evropske unije, pokrenula projekat “Igre medija, igre informacija” čiji je cilj educiranje mladih ljudi, njihovo dodatno medijsko opismenjavanje, prevashodno o tome šta su mediji, o tome kako funkcioniraju, šta su informacije, kako se one plasiraju – na koji način možemo razlučiti tačnu od netačne, provjerenu od neprovjerene, “fake” od istinite vijesti.

Nakon selekcijskog procesa, 15 mladih ljudi iz cijele Bosne i Hercegovine je prošlo kroz trening sa stručnjacima iz medija i akademije, nakon čega su razdvojeni u tri grupe unutar kojih su intenzivno sarađivali na izrađivanju igara, a sve uz pomoć stručnih mentora.

Cilje je bio ne samo okupiti grupu mladih ljudi i na radionicama im predstaviti određeni problem, već su organizatori pokušali da ih direktno angažiraju u kreiranje alata koji će pomoći njima i njihovim vršnjacima da nauče nešto o problemu s kojim se susreću svaki dan, a o kojem nisu imali priliku mnogo čuti u svom redovnom obrazovanju.

– Pozvali smo ih da uče, a onda da preuzmu odgovornost, da preuzmu vlasništvo nad kreiranjem tih igara na ploči i online igara, putem kojih će svojim kolegama i daljim naraštajima ostaviti nešto iz čega i oni mogu sami da uče – poručio je Lazarević.

Nastale su tri igre. Prva od tri grupe je adresirala problem lažnih vijesti, druga grupa se fokusirala na problem manipuliranja, te treća grupa govorila je o fenomenu spinovanja i “izvrtanja” određenih medijskih sadržaja u korist određenih interesa.

Igrice su prvobitno bile planirane kao igre na ploči, međutim uslijed izbijanja pandemije koronavirusa, odlučeno je da se premjeste u online prostor.

Prve proizvode koji su učesnici napravili, bit će testirano s bosanskohercegovačkim građanima u online prostoru.

Projekat neće završiti na ovome, poručili su i Fondacije Humanost u akciji. Učesnici će nakon prikupljenog feedbacka dovršiti igrice online, ali istovremeno će raditi i na igricama na ploči, kao što je inicijalno i zamišljeno.

Druge dvije fondacije, Open Society Fund BiH i National Endowment for Democracy iz Sjedinjenih Američkih Država, su prepoznale značaj ovog tipa edukacije, te su uložile dodatna sredstva kako bi ovaj projekat mogao biti dovršen prema originalnoj ideji.

Fondacija će nakon završetka ovog projekta nastaviti raditi u ovom polju. Naredni projekat, #gamEscape, podržan od Ambasade Velike Britanije u Bosni i Hercegovini, UNFPA i Fondacije Mozaik, će uključivati igre na ploči i escape room koncept.

Izvor: Klix

About The Author