Google je radi na istraživanju korištenja alata umjetne inteligencije za pisanje novinskih tekstova i u pregovorima je s novinskim organizacijama o korištenju alata za pomoć novinarima, potvrdio je glasnogovornik te kompanije.
Glasnogovornik nije imenovao izdavače s kojima se pregovara, ali New York Times piše da je Google vodio razgovore s Washington Postom, News Corpom, vlasnikom Wall Street Journala, pa čak i New York Timesom, između ostalih.
Ovi AI alati mogli bi pomoći novinarima s opcijama za naslove ili različite stilove pisanja, na primjer, na način koji poboljšava njihov rad i produktivnost, rekao je glasnogovornik Googlea, dodajući da je to u najranijoj fazi istraživanja.
– Jednostavno, ovi alati nisu namijenjeni i ne mogu zamijeniti ključnu ulogu koju novinari imaju u izvještavanju, stvaranju i provjeri činjenica u svojim člancima – rekao je glasnogovornik.
Međutim, neki rukovoditelji koji su vidjeli Googleovo predstavljanje opisali su ga kao uznemirujuće, piše NYT, dodajući da su rukovoditelji željeli ostati anonimni. AI alat koji je predstavljen interno se zove Genesis u Googleu.
Jedan od troje ljudi koji su upoznati s proizvodom rekao je da Google vjeruje da bi on mogao poslužiti kao neka vrsta ličnog pomoćnika za novinare, automatizirajući neke zadatke kako bi se oslobodilo vrijeme za druge poslove, te da ga kompanija vidi kao odgovornu tehnologiju koja bi mogla pomoći udaljiti izdavačku industriju od zamki generativnog AI-ja.
Vijest dolazi nekoliko dana nakon što je Associated Press objavio da će se udružiti s OpenAI-jem, vlasnikom ChatGPT-a, kako bi istražili korištenje generativne umjetne inteligencije u vijestima, što je dogovor koji bi mogao postaviti presedan za slična partnerstva između industrija.
Neki mediji već koriste generativnu umjetnu inteligenciju za svoje sadržaje, ali novinske publikacije sporo su usvojile tehnologiju zbog zabrinutosti oko njene tendencije generiranja činjenično netačnih informacija, kao i izazova u razlikovanju sadržaja koji proizvode ljudi i računalnih programa.
Jeff Jarvis, profesor novinarstva i medijski komentator, rekao je da Googleov novi alat, kako je opisano, ima potencijalne prednosti i nedostatke, dodajući da ako ova tehnologija može pouzdano isporučiti činjenične informacije, novinari bi ga trebali koristiti.
– Ako ga, s druge strane, zloupotrebljavaju novinari i novinske organizacije o temama koje zahtijevaju nijanse i kulturno razumijevanje tada bi to moglo naštetiti kredibilitetu ne samo AI alata, već i novinskih organizacija koje ga koriste – dodao je.
Novinske organizacije širom svijeta muče se s pitanjem hoće li koristiti alate umjetne inteligencije u svojim redakcijama. Mnogi su obavijestili zaposlenike da namjeravaju istražiti potencijalne upotrebe umjetne inteligencije kako bi vidjeli kako bi se to moglo odgovorno primijeniti na područje vijesti.
No, Googleov novi alat sigurno će potaknuti zabrinutost i među novinarima koji desetljećima pišu vlastite članke. Neke novinske organizacije, uključujući The Associated Press, već dugo koriste AI za generiranje priča o stvarima uključujući izvještaje o zaradi, ali oni su dalje mali dio članaka usluge u poređenju s onima koje generiraju novinari.
Umjetna inteligencija bi to mogla promijeniti, omogućujući korisnicima generiranje članaka šireg opsega koji bi, ako se ne uređuju i pažljivo provjeravaju, mogli širiti dezinformacije i uticati na to kako se percipiraju tradicionalno pisane priče.