Google i YouTube kažnjeni s 170 miliona dolara zbog kršenja privatnosti djece

Ova novčana kazna je dosad jedna od najvećih ikad za web stranicu zbog kršenja Zakona o privatnosti djece iz 1998. godine.

Google i YouTube kažnjeni s 170 miliona dolara zbog kršenja privatnosti djece
Foto: Jerry Banfield

Google, koji je u vlasništvu Alphabet Inc (GOOGL.O), pristao je isplatiti 170 miliona dolara u okviru sporazuma o nagodbi s Saveznom trgovinskom komisijom (FTC) i Državnim tužilaštvom savezne države New York zbog optužbi da je YouTube zaradio milione dolara kršeći zakone o privatnosti djece.

Ova novčana kazna je dosad jedna od najvećih ikad izrečenih za neku web stranicu zbog kršenja Zakona o privatnosti djece iz 1998. godine, prema kojem kompanije moraju tražiti dozvolu od roditelja prije nego počnu skupljati podatke o djeci mlađoj od 13 godina.

Google i YouTube platit će 136 miliona američkih dolara FTC-u, a preostalih 34 miliona tužilaštvu u New Yorku. FTC je tvrdio da je YouTube prekršio odredbe COPPA zakona prikupljanjem ličnih podataka korisnika koji su gledali videozapise jasno usmjerene prema djeci, a zatim koristili te podatke za ciljano oglašavanje.

To je još uvijek mali iznos u poređenju s prihodima ove firme. Alphabet, koji oko 85 posto svog prihoda ostvaruje prodajom oglasnog prostora i oglasne tehnologije, u julu je izvijestio o ukupnom prihodu u drugom tromjesečju od 38,9 milijardi američkih dolara.

Direktor Ureda za zaštitu potrošača FTC-a Andrew Smith kazao je na pres-konferenciji da ova nagodba mijenja YouTubeov poslovni model te da je došlo vrijeme kada YouTube ne može više „gurati glavu u pijesak“.

– YouTube se ne može više pretvarati da nije svjestan sadržaja na svojoj platformi i nadati se da će pobjeći od odgovornosti – dodao je.

Nakon što nagodba stupi na snagu, FTC planira provesti sveukupan pregled platforme YouTube kako bi utvrdio postoji li sadržaj usmjeren prema djeci u kojem se prikupljaju lični podaci, a FTC bi kao rezultat toga mogao poduzeti mjere protiv pojedinačnih stvaralaca sadržaja ili vlasnika kanala.

Prema sporazumu, YouTube će također morati zatražiti se od kreatora sadržaja koji prenose videozapise da označe jesu li oni namijenjeni djeci, a prošle sedmice ta stranica objavila je i pokretanje posebne web lokacije za dječji sadržaj.

Njujorška tužiteljica Letitia James kazala je da firme “zloupotrebljavaju svoju moć”, dodajući da su Google i YouTube svjesno i ilegalno nadgledali, pratili i nudili ciljane oglase za djecu samo da bi ostvarili veći profit.

Uz novčanu kaznu, predložena nagodba zahtijeva da se firma ubuduće suzdrži od kršenja zakona i da obavijesti vlasnike kanala o svojim obvezama da dobiju suglasnost roditelja prije prikupljanja podataka o djeci.

Izvor: Reuters

About The Author