Suočavajući se s regulatornim i političkim pritiskom Facebook i Alphabet Inc Google posljednjih su godina udružili 600 miliona dolara za podršku medijima na globalnom nivou – od kojih su mnogi lokalni ili regionalni.
Hiljade medija primile su finansijsku i drugu podršku od provjere činjenica i izvještavanja do treninga, prema izjavama tehnoloških divova. Neki izdavači izražavaju zahvalnost za doprinose za koje smatraju da su ključni jer je prihod od oglašavanja opao.
No, nekoliko medijskih analitičara i rukovoditelja novinskih kompanija reklo je Reutersu da finansiranje – koje bi trebalo trajati tri godine – ne nadoknađuje desetke milijardi dolara izgubljenih dok su tehnološke kompanije gutale tržište digitalnog oglašavanja.
Google i Facebook činili su 54 posto američkog prihoda od digitalnog oglašavanja u 2020. godini, prema eMarketeru, kompaniji za istraživanje tržišta.
Neki su kritičari odbacili projekte vrijedne 600 miliona dolara smatrajući da je to način da se napravi dobar PR. Obje tehnološke kompanije suočene su s bitkama oko naknade za sadržaj vijesti u cijelom svijetu, kao i s tužbama regulatornih tijela i izdavača za zaštitu konkurencije.
Ova “povremena dobroćudnost” predstavlja “kap u moru”, rekla je Maribel Perez Wadsworth, izdavačica Gannett’s USA Today i predsjednica USA Today Networka, koja učestvuje u programu provjere činjenica koji sponzorira Facebook.
– Izdavači vijesti ne traže dobrotvorne svrhe. Jednostavno tražimo poštene i jednake uvjete – dodala je.
Emily Bell, direktorica Centra digitalnog novinarstva sa Univerziteta Columbia, kaže da je novac kratkoročno presudan za redakcije, ali izdvojeni novac nije na nivou koji stvarno ima trajni učinak na terenu i zapravo ništa ne mijenja.
Tehnološki giganti rekli su Reutersu da su istinski predani pružanju pomoći lokalnim i regionalnim medijima te da će nastaviti pružati podršku nakon što istekne inicijativa od 600 miliona dolara u narednim mjesecima.
Cilj Facebook novinarskog projekta je pomoći izdavačima da učinkovito prijeđu u digitalni svijet i napreduju u njemu, gdje moraju pronaći vrlo specifičnu publiku kako bi bili uspješni, kazao je Campbell Brown iz Facebooka.
Google je orijentiran na osiguranju kvalitetnog novinarstva, dodao je Ben Monnie, direktor kompanije za globalna partnerstva.
Facebook društvena mreža i Google daleko najpopularnija svjetska tražilica, generirali su 607 milijardi dolara prihoda od oglašavanja tokom posljednje tri godine, prema prijavama tim kompanija i ujedno su među najvećim donatorima korporacija u svjetskoj industriji vijesti.
Dvije platforme do sada su objavile ograničene informacije o tome kako je potrošeno 600 miliona dolara namijenjenih podršci medijima, često nudeći široke opise ili primjere bez finansijskih detalja.
Google je objavio da je 81 milion dolara usmjeren na “podizanje kvalitetnog novinarstva”, poput obuke o korištenju Googleovih proizvoda u izvještavanju.
Potvrdili su da će do kraja godine potrošiti 300 miliona dolara za više od 6.250 “novinskih partnera”, od Associated Pressa i BuzzFeed News do Cook Island Newsa u južnom Pacifiku.
Facebook je potvrdio da će njegovih 300 miliona dolara biti u potpunosti potrošeno, a više od polovine namijenjeno je podršci lokalnim medijima kako bi privukli više digitalnih pretplatnika.
Nekoliko rukovoditelja medija istaknulo je da potiču tehnološke divove da plaćaju više za sadržaj i da daju prioritet izvornom izvještavanju, a Facebook i Google kažu da su već promijenili svoje algoritme kako bi učinili upravo to.
Ova dvije kompanije imaju ogroman utjecaj na prihode od oglašavanja jer njihovi algoritmi određuju prikazuje li se članak istaknuto na Google pretraživanju ili na Facebook vijestima.
Izvor: Reuters