Google je sklopio petogodišnji ugovor s Agence France-Presse prema kojem će tehnološki div platiti ponovnu upotrebu novinarskog sadržaja.
Sporazum dolazi nakon 18 mjeseci pregovora između dviju strana usred pritužbi medija da tehnološke kompanije koriste novinske članke u rezultatima pretraživanja bez plaćanja, čime se smanjuju prihodi od oglašavanja.
– Ovaj sporazum je priznanje vrijednosti informacija – rekao je izvršni direktor AFP-a Fabrice Fries.
Francuski zakon, koji proizlazi iz direktive Evropske unije, razvio je “susjedska prava” prema kojima velike tehnološke kompanije ulaze u pregovore s izdavačima vijesti o pravima licenciranja.
– Žestoko smo se borili da osiguramo da agencije u potpunosti ispunjavaju uvjete za susjedna prava. Razlika s komercijalnim partnerstvom je u tome što ugovor o susjedskim pravima ima za cilj da bude održiv – rekao je izvršni direktor AFP-a.
Sporazum će pokrivati sadržaj AFP-a u cijeloj Evropskoj uniji u sljedećih pet godina, uključujući zemlje koje još nisu prenijele direktivu EU-a o tim pravima.
– Ovaj sporazum s Agence France-Presse pokazuje našu želju da pronađemo zajednički jezik s izdavačima i novinskim agencijama u Francuskoj o temi susjedskih prava – kazao je Sébastien Missoffe, izvršni direktor Google France.
Google i AFP također su rekli da planiraju pokrenuti projekt provjere činjenica i dezinformacija u okviru sporazuma.
O pitanju susjednih prava u Francuskoj se mnogo raspravljalo od uvođenja zakona od 24. jula 2019. godine.
Zakon intelektualnog vlasništva navodi da novinske agencije i izdavači mogu tražiti plaćanje za ponovnu upotrebu njihovog novinarskog sadržaja na tražilicama, kao što je Google, ili platformi, kao što je Facebook.
Zakon proizlazi iz evropske direktive donesene u aprilu 2019. godine, koju je Francuska prva usvojila. No pregovori nisu uvijek bili laki, a predstoji još dug put.
Francusko tijelo za zaštitu tržišne konkurencije kaznilo je 13. jula, Google s 500 miliona eura jer nije “u dobroj vjeri” pregovarao s izdavačima, unatoč okvirnom sporazumu koji je nekoliko mjeseci ranije postignut s nekim izdavačima francuskih medija.
Facebook je 21. oktobra objavio da je postigao sporazum s Alliance de la Presse d’Information Générale (APIG), koji uključuje francuske medije Le Monde, Le Figaro i Libération o naknadi novinarskog sadržaja objavljenog na platformi te kompanije.
Izvor: EURACTIV