Evropska unija otkriva plan za regulaciju velikih tehnoloških kompanija

Mjerama se želi popraviti način na koji EU regulira digitalna tržišta, a zaprijećene su i velike novčane kazne ukoliko se ne budu poštovali propisi

Evropska unija otkriva plan za regulaciju velikih tehnoloških kompanija

Svake godine velike tehnološke kompanije bit će provjeravane kako bi se utvrdilo na koji način se bore protiv ilegalnog i štetnog sadržaja na svojim platformama, detalj je to iz novih pravila čije je uvođenje najavila Evropska komisija.

Također planira se uvođenje novih ograničenja koja će regulirati njihovu upotrebu podataka i spriječiti da kompanije rangiraju vlastite usluge iznad konkurenata u rezultatima pretraživanja i trgovinama aplikacija.

Mjerama se želi popraviti način na koji EU regulira digitalna tržišta, a zaprijećene su i velike novčane kazne ukoliko se ne budu poštovali propisi. Predlaže se da bi, ako se kompanije ogluše o ta pravila, mogle biti prisiljene predati do 10 posto svog prometa u Evropi.

Ključna dva nova zakona – Zakon o digitalnim uslugama i Zakon o digitalnim tržištima – još nisu doneseni, te bi oni na snagu stupili tek nakon završetka prijelaznog perioda za Brexit.

Regulator u Velikoj Britaniji – Uprava za tržišnu konkurenciju – najavio je vlastite planove za ograničavanje tehnoloških giganata.

Evropska komesarka za zaštitu tržišne konkurencije Margrethe Vestager opisala je dva zakona kao “prekretnice na našem putu da Evropu prilagodimo digitalnom dobu … moramo donijeti pravila koja uvode red u haos”.

Evropski komesar za unutrašnje tržište Thierry Breton dodao je da su zakoni osmišljeni tako da se primjenjuju “vrlo brzo” nakon što stupe na snagu.

Fokus Zakona o digitalnim uslugama je stvoriti jedinstveni set pravila za EU kako bi korisnici bili sigurni na mreži, kako bi se zaštitila njihova sloboda izražavanja i pomogli i njima i lokalnim vlastima da pozivaju tehnološke kompanije na odgovornost.

Jednom godišnje oni će morati objaviti izvještaje o postupanju s glavnim rizicima, uključujući korisnike koji objavljuju ilegalne sadržaje i dezinformacije koje bi mogle uticati izbore te neopravdano ciljanje manjinskih grupa.

Predložene mjere uključuju sprečavanje nasilnih korisnika da zarade novac od oglasa.  Zakon precizira da lokalni dužnosnici mogu slati naloge kako bi natjerali tehnološke kompanije da uklanjaju sadržaj ili pružaju pristup informacijama, bez obzira imaju li sjedište u Evropskoj uniji.

Zakon o digitalnim tržištima pokriva operatore pretraživača, društvenih mreža, aplikacija za komunikaciju, usluga u oblaku i operativnih sistema i vjerojatno će uključivati Google, Facebook, Apple, Amazon i Microsoft, a ideja je spriječiti da kompanije stiču nepravedne prednosti putem svojih pozicija.

About The Author