Razmjer klimatskih dezinformacija na Facebooku je “zapanjujući” i “prilično se povećava”, pokazala je nova analiza provedena na stotine hiljada postova.
U izvještaju koje je u četvrtak objavio Real Facebook Oversight Board, nezavisna nadzorna grupa i ekološka neprofitna organizacija Stop Funding Heat, analiziran je skup podataka od više od 195 Facebook stranica i grupa.
Istraživači su pronašli oko 818.000 postova u kojima se umanjuje ili poriče klimatska kriza, a koji su imali ukupno 1,36 miliona pregleda.
Objava studije podudara se s klimatskim summitom Cop26 u Glasgowu i poziva vlade da ozbiljno razmotre ulogu dezinformacija o klimi na društvenim mrežama u izbacivanju iz kolosijeka bitke za smanjenje emisija stakleničkih plinova.
– Ovdje se sudaraju ambicije Cop26 i otkrića Facebook Papersa, a naši podaci pokazuju da je Facebook među najvećim svjetskim “proizvođačima” dezinformacija o klimi – rekli su istraživači.
Studija je analizirala 195 stranica za koje je poznato da distribuiraju dezinformacije o klimatskoj krizi pomoću Facebookovog analitičkog alata CrowdTangle.
S nazivima kao što su “Klimatske promjene su prirodne”, “Klimatske promjene su sranje” i “Klimatski realizam”, te su grupe prvenstveno dijelile memove u kojima poriču postojanje klimatskih promjena i ismijavaju političare koji pokušavaju da ih riješe kroz zakone.
Ovo širenje klimatskih dezinformacija znatno se pogoršava, rekao je Sean Buchan, istraživač i menadžer za partnerstva za Stop Funding Heat. Interakcije po objavi u njegovoj grupi podataka porasle su za 76,7 posto u prošloj godini, pokazao je izvještaj.
– Ako se nastavi rasti ovom brzinom, to može uzrokovati značajnu štetu u stvarnom svijetu – rekao je.
Facebook je ranije naveo da nastavlja suzbijati širenje dezinformacija označavanjem klimatskih informacija i upućivanjem korisnika na svoj Naučni centar o klimatskim promjenama, koji sadrži podatke iz vjerodostojnih izvora o klimatskoj krizi.
U utorak je Facebookov potpredsjednik za globalne poslove Nick Clegg najavio da će se centar proširiti kako bi uključio više zemalja i informativnih oznaka, koje dodaje objavama o klimatskoj krizi za dodatni kontekst.
Prema vlastitim računima Facebooka, Centar o klimatskim promjenama prima oko 100.000 dnevnih posjeta na globalnom nivou – što je djelić broja korisnika koji gledaju dezinformacije o klimi, prema studiji. Facebook ima 2,9 milijardi aktivnih korisnika mjesečno.
Aktivisti pozivaju američki Kongres, britanski parlament i Evropsku uniju da donesu zakon koji cilja na veliku moć Facebooka u svjetlu njegove nesposobnosti da zaustavi dezinformacije o klimi.
– Facebook se ne može i neće nadzirati. Potreban nam je pravi, nezavisni, transparentni vanjski nadzor i regulacija te istraga svih Facebookovih aktivnosti uključujući opasno širenje klimatskih dezinformacija – stoji u saopćenju Real Facebook Oversight Boarda.
Dezinformacije na Facebooku o klimatskim promjenama i drugim pitanjima uvelike su uzrokovane malim brojem izvora. Studija objavljena u četvrtak pokazala je da 78 posto informacija dolazi sa samo sedam stranica, a sve su označene prije godinu dana u prethodnom izvještaju. Facebook je ranije odbio ukloniti stranice iako je dugo kritiziran zbog širenja klimatskih dezinformacija na svojim platformama.
Najnovija studija dolazi nekoliko dana nakon što je ovosedmični zaseban izvještaj pokazao da je samo 10 izdavača odgovorno za 69 posto sadržaja za poricanje digitalnih klimatskih promjena na Facebooku, uključujući više od 6.983 članka u prošloj godini koji poriču klimatsku krizu.
Problem je pogoršan nejednakim načinom na koji Facebook moderira svoj sadržaj širom svijeta.
Frances Haugen, bivša zaposlenica Facebooka koja je postala uzbunjivačica, nedavno je otkrila da 87 posto Facebookova potrošnje na dezinformacije odlazi na sadržaj na engleskom jeziku, unatoč činjenici da samo devet posto njegovih korisnika govori engleski.
Izvor: The Guardian