Četvrtina YouTubera zarađuje od kratkih videa

YouTube zadržava 55 posto prihoda od oglasa za Shorts, dok kreatori dobivaju ostalih 45 posto

Četvrtina YouTubera zarađuje od kratkih videa
Foto: Jerry Banfield

Godinu dana nakon što je YouTube uveo dijeljenje prihoda za uslugu kratkih videozapisa, sve veći dio kreatora za to prima novac. Više od jednog od četiri kreatora u YouTubeovom partnerskom programu sada zarađuje uz YouTube Shorts, objavila je ta kompanija.

S obzirom na to da postoji više od tri miliona kreatora sadržaja u YouTubeovom programu za dijeljenje oglasa, to ukupno iznosi otprilike 750.000 kreatora kratkih videa.

Kompanija je otkrila koliko je konkretno platila kreatorima Shortsa. Ukupno je platila 70 milijardi dolara kreatorima u posljednje tri godine, a najveći dio toga otišao je na duži sadržaj.

Po svim mjerama, Shorts postaje sve popularniji. Broj Shorts prenesenih na YouTube porastao je za 50 posto iz godine u godinu, a ova usluga sada u prosjeku ima više od 70 milijardi dnevnih pregleda, kazala je za The Verge glasnogovornica YouTubea za Shorts, Kimberly Taylor.

Ova usluga prvi put pokrenuta je 2020. godine i postala je više integrirana s platformom u godinama nakon toga. Čak i uz taj rast, Shorts još uvijek nema utjecaj i korisničku bazu TikTok, platforme koju zapravo imitira.

Trenutna budućnost TikToka u Sjedinjenim Američkim Državama je neizvjesna, budući da prijedlog zakona o zabrani platforme ili prisilnoj prodaji ostaje u Senatu.

Iako nije došlo do masovnog odlaska s TikToka, čini se da je unovčavanje Shortsa potaknulo više domaćih YouTubera da eksperimentiraju s tom uslugom. Mnogi od autora dugog formata s najviše pretplata na YouTubeu, uključujući MrBeast, Like Nastya, Markiplier i drugi, sada objavljuju na Shorts.

Za razliku od TikToka, korisnici na YouTubeu mogu prijeći s gledanja Shortsa na gledanje cjelovečernjih videozapisa ili pretplatu na kanal – što je obično unosnija prilika za kreatore sadržaja. Zato mnogi vide Shortse kao način da dovedu nove pretplatnike na svoj glavni kanal.

YouTube zadržava 55 posto prihoda od oglasa za Shorts, dok kreatori dobivaju ostalih 45 posto. To je suprotno od onoga što YouTube nudi svojim kreatorima dugog formata, a kompanija kaže da je to neophodno zbog naknada za licenciranje muzike za Shorts.

Izvor: The Verge

About The Author