AFP tužio Twitter zbog neplaćanja izdavačima vijesti

Novinska agencija tvrdi da je tužba odgovor na Twitterovo odbijanje da uđe u rasprave o provedbi srodnih prava za medije

AFP tužio Twitter zbog neplaćanja izdavačima vijesti

Francuska novinska agencija Agence France-Presse (AFP) tužila je Twitter, optuživši kompaniju za društvene medije da se nije pridržavala zakona koji zahtijeva da internetske platforme plaćaju izdavačima vijesti za prikazivanje njihovog sadržaja.

AFP je rekao da je podnio tužbu Sudu u Parizu u pokušaju da prisili Twitter “da pruži sve potrebne elemente za procjenu naknade koju duguje” izdavaču prema francuskom zakonu.

Francuska je usvojila direktivu Evropske unije o autorskim pravima poznatu kao “srodna prava” u zakon 2019. godine, čime su internetske platforme poput Googlea, Facebooka i Twittera pregovarale s izdavačima vijesti o licenciranju za prikazivanje sadržaja vijesti na njihovim platformama.

AFP je rekao da je njegova tužba odgovor na Twitterovo “jasno odbijanje… da razgovara o zaštiti autorskih prava koja omogućuje novinskim agencijama da traže naknadu od digitalnih platformi u provedbi srodnih prava za medije”.

Novinska agencija je rekla da će nastaviti koristiti odgovarajuća pravna sredstva s online platformama kako bi osigurala “poštenu distribuciju” vrijednosti stvorene dijeljenjem sadržaja vijesti.

Novinske kompanije zalagale su se za reformu autorskih prava u EU zbog zabrinutosti da kvalitetno novinarstvo opada jer prihod od oglasa crpe digitalni divovi.

Vlasnik Twittera Elon Musk izrazio je zbunjenost viješću o tužbi, tweetajući: “Ovo je bizarno. Oni žele da im plaćamo njih za promet na njihovim stranicama gdje ostvaruju prihod od oglašavanja, a mi to ne činimo”.

Francuski zakon o srodnim pravima jedan je od mnogih sličnih zakona koji se donose širom svijeta dok zemlje pokušavaju zaštititi svoje lokalne medije od uticaja internetskih platformi.

Novinske organizacije već dugo tvrde da platforme poput Googlea, Facebooka i Twittera koriste njihov sadržaj za povećanje angažmana i stvaranje prihoda od oglasa bez odgovarajuće naknade.

Tehnološki divovi usprotivili su se tome, rekavši da njihove platforme pomažu privući promet izdavačima i tvrdili su da bi plaćanje “poreza na linkove” razbilo temeljnu ideju otvorenog interneta.

Ipak Google i Facebook sklopili su ugovore s francuskim izdavačima tokom proteklih nekoliko godina, kako bi im platili za prijenos njihovog sadržaja.

Izvor: Forbes

About The Author