Mediji i tehnološke platforme: Korist samo za Google

Kalifornija je odustala od mnogo više novca koja se mogla osigurati prema zakonu

Mediji i tehnološke platforme: Korist samo za Google

Google će uskoro platiti Kaliforniji milione dolara za plaćanje poslova lokalnog novinarstva u prvom takvom ugovoru u zemlji, ali novinari i drugi stručnjaci iz medijske industrije nazivali su dogovor razočaravajućim od kojeg će koristi imati samo Google.

Sporazum, koji je dogovoren iza zatvorenih vrata i najavljen ove sedmice, usmjerit će desetke miliona javnih i privatnih dolara medijima kako bi se lokalne novinske organizacije održale na životu.

Kritičari kažu da je to politički manevar tehnoloških divova iz udžbenika kako bi izbjegli plaćanje naknade prema nečemu što bi moglo biti revolucionarno zakonodavstvo.

Kalifornijski zakonodavci složili su se poništiti prijedlog zakona koji zahtijeva od tehnoloških divova plaćanje podrške novinskim kućama od kojih zarađuju.

Odlaganje usvajanja zakona država je zapravo odustala od načina koji je mogao zahtijevati od Googlea i platformi društvenih medija da kontinuirano plaćaju izdavačima za poveznice na vijesti, rekao je Victor Pickard, profesor medijske politike i političke ekonomije na Univerzitetu Pennsylvania.

Kalifornija je tako odustala od mnogo više novca koja se mogla osigurati prema zakonu, rekao je Pickard, dodajući da se Google lako izvukao, ali Google je rekao da će ugovor pomoći i novinarstvu i sektoru umjetne inteligencije u Kaliforniji.

– Ovo javno-privatno partnerstvo temelji se na radu s novinarstvom i lokalnim ekosistemom vijesti u našoj matičnoj državi, istovremeno razvijajući nacionalni centar izvrsnosti o politici umjetne inteligencije – kazao je Kent Walker, predsjednik globalnih poslova i glavni pravni službenik za Google pri matičnoj kompaniji Alphabet.

Državne vlade širom SAD-a rade na jačanju novinskih organizacija koje se bore s manjkom finansiranja. Američka novinska industrija je u padu, s urušavanjem tradicionalnih poslovnih modela i presušivanjem prihoda od oglašavanja u digitalnoj eri.

Kako novinske organizacije prelaze s primarno štampanih na uglavnom digitalne, sve su se više oslanjale na Google i Facebook u distribuciji svojih sadržaja.

Dok su izdavači bilježili značajan pad prihoda od oglašavanja u posljednjih nekoliko desetljeća, Googleova tražilica postala je središte carstva digitalnog oglašavanja koje godišnje generira više od 200 milijardi dolara.

Otprilike 110 miliona dolara doći će iz Googlea i 70 miliona iz državnog budžeta za poticanje poslova u novinarstvu. Fondom će upravljati UC Berkeley's Graduate School of Journalism.

Google će također uložiti 70 miliona dolara za finansiranje programa istraživanja umjetne inteligencije, koji bi izgradio alate za rješavanje “problema u stvarnom svijetu”.

Izvor: AP

About The Author