June2016

KAKO “SRPSKA” KAŽE

IZDVAJAMO

Popis jeste nužan za nastavak približavanja EU, kao stavka u kandidacijskom upitniku. Ali popis nema ništa s adaptacijom SSP-a. To dvoje se vještački dovodi u konfliktnu vezu. Predsjedništvo BiH nema ingerencija u popisnom procesu. Ivanić (ni bilo koji drugi političar) nema pravo da se miješa u taj stručni posao. I popis je ujedinio poziciju i opoziciju u RS-u. Iz njihovih reagovanja izbija velikosrpska težnja za što manje Bošnjaka i Hrvata u RS-u.

Read More

FTV I BHT1: ATRAKTIVNO O BREXITU, MLAKO O DOMAĆIM POLITIČKIM PREVIRANJIMA

Plus sedmice

FTV
Brexit je bio praćen ne samo sa dovoljno pažnje već i kroz objektiv koji je pokazao zrelost i sposobnost da se prate svjetske teme.
BHT1
Prilog o najezdi miševa u Mostaru, jer je oblikovan kroz podizanje svijesti javnosti o koliko se opasnoj pojavi radi (urednica A. Topalović).

Minus sedmice

FTV
Stav Republike Srpske da ne prihvata adaptaciju Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (ponedjeljak, urednica Jadranka Milošević) zaslužio je pristup koji ide dalje od zvaničnih informacija aktera sastanka u Dodikovoj palati. Ranije se u uredničkoj pripremi Amre Zaklan tek tvrdilo kako RS koči evropski put, ali bez opsežnijih analiza, naprimjer, stava opozicije okupljene oko SDS-a, pa se iznijete ocjene mogu imenovati kao olako date kvalifikacije.
BHT1
Dodikov tvrdokorni stav prema SSP-u trebalo je aktuelizovati kroz niz pitanja o prirodi političkih sukoba koji se stvaraju.

Read More

RTRS I BNTV: DVIJE TELEVIZIJE, DVIJE OPREČNE METODE

Plus nedjelje

RTRS
Ne izdvajamo nijedan izvještaj.

BNTV
Izvještaj novinara Milana Đurovića posvećen Svjetskom danu izbjeglica. Na primjeru jedne raseljene osobe koja se već dvije decenije potuca po kolektivnim centrima, novinar je ukazao na nebrigu svih nivoa vlasti u BiH da do kraja provedu Aneks sedam Dejtonskog mirovnog sporazuma.

Minus nedjelje

RTRS
I ovog puta izdvajamo više izvještaja emitovanih u dnevnicima tokom protekle nedjelje. Svima je zajednički predznak ili ignorisanje ili jasno negiranje prava Bošnjacima u RS-u na jezik i na registraciju za izbore. U dnevniku 21. juna, u čijem je fokusu bila posebna sjednica Narodne skupštine RS, posvećena objavi rezultata popisa stanovništva, mjesta za stavove poslanika Koalicije Domovina nije bilo. Jednako tako postupio je i novinar Marko Vejić  (Dnevnik 2, 24. juni) u izvještaju s međunarodnog skupa koji se bavi pitanjem bosanskog jezika. Organizator skupa bio je potpredsjednik RS-a Ramiz Salkić, koji, procijenio je novinar, nije zaslužio da njegova izjava bude emitovana. Naravno, prostora je bilo za Dodika. Da bosanski jezik negira.

BNTV
Zovu senzacionalizma nije odoljelo ni uredništvo Dnevnika BNTV-a. Tako smo 23. juna imali vijest o “tuči u masonskoj loži u Sarajevu”. Nepotkrijepljenu konkretnim podacima, nažalost.

Read More

ZAŠTO NE OSJEĆAMO JAVNI RTV SERVIS KAO SVOJ?

IZDVAJAMO

Tri javna emitera podijeljena po nivoima vlasti (entitetski i državni), sa ukupno četiri televizijska programa (BHT1, FTV, RTRS, RTRS plus), predstavljaju složen, glomazan i disfunkcionalan sistem koji je gledateljima/pretplatnicima nerazumljiv i neatraktivan. Nadasve, skupocjena je to igračka opsluživati četiri TV programa kako bi se zadovoljili etničko-entitetsko-politički interesi. Zbog toga nespretni vapaj BHT1 protestnom najavom o gašenju programa, kako ga neko spretno imenova, neće uroditi plodom u zbunjenoj i rezigniranoj javnosti koja, uz sve stanovite kvalitete državne televizije u odnosu na entitetske, ne izdvaja kotač od mehanizma koji pokreće. Jer je dio istoga. I jer tri emitera u konačnici čine jedan isti sistem.

Read More