Za medijske projekte u Srbiji izdvojeno više od 25,5 miliona KM

Na konkursima za medije tabloidima je ove godine pripalo 457.782 KM, usprkos tome što su ovi mediji u prošloj godini drastično kršili novinarski kodeks.

Za medijske projekte u Srbiji izdvojeno više od 25,5 miliona KM
Foto: Media Ownership Monitor

Iz republičkog, pokrajinskog i budžeta lokalnih samouprava za sufinansiranje medijskih sadržaja u oblasti javnog informiranja za sedam mjeseci ove godine izdvojeno je 1.532.443.666 dinara (oko 25,57 miliona KM), što je za 54 miliona dinara (oko 900.000 KM) više novca nego tokom cijele 2018. godine.

Iako je prošle godine bilo raspisano šest konkursa više nego za sedam mjeseci ove godine, za cijelu prošlu godinu izdvojeno je manje novca za sufinansiranje medija, odnosno 1.479.757.542 dinara (oko 24,7 miliona KM).

Ministarstvo kulture i informiranja ove godine izdvojilo je 274 miliona dinara (oko 4,6 miliona KM) za medijske projekte, što je 12 miliona dinara (200.300 KM) više nego prethodne godine.

Za četiri ovogodišnja konkursa Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informiranje i odnose s vjerskim zajednicama izdvojeno je 61.200.000 dinara (oko 1,02 miliona KM), dok će na jesen za još dva konkursa biti izdvojeno oko 7,5 miliona dinara (125.187 KM), što je na nivou prošlogodišnjeg sufinansiranja medija.

Na konkursima za medije tabloidima je ove godine pripalo 27.425.750 dinara (457.782 KM), usprkos tome što su ovi mediji u prošloj godini drastično kršili novinarski kodeks, o čemu je Udruženje novinara Srbije pisalo.

Listovima i portalima „Alo“, „Srpski telegraf“, „Kurir“, „Informer“ i „Srbija danas“ za projekte u prvoj polovini ove godine dodijeljeno je 233.000 eura, iako je monitoringom Vijeća za štampu od augusta do kraja prošle godine u ovim medijima zabilježeno oko tri hiljade prekršaja Kodeksa novinara Srbije.

Pravilnikom o sufinansiranju medijskih projekata propisano je da komisije prilikom dodjele sredstava moraju voditi računa da li su u prethodnoj godini mediji koji se prijave na konkurs kršili zakon i novinarski kodeks.

U Zakonu o budžetu Srbije za 2019. godinu javnim servisima pripalo je četiri milijarde dinara (oko 66,76 miliona KM), kao i prethodnih godina.

Tako je Radio-televiziji Srbije (RTS) za informiranje pripalo 3,1 milijarda (oko 51,74 miliona KM), a Radio-televiziji Vojvodine 900 miliona dinara (oko 15 miliona KM).

Iz pokrajinskog budžeta ove godine izdvojeno je oko 312 miliona dinara (oko 5,2 miliona KM) za medije na jezicima nacionalnih manjina, što je za oko dvanaest posto više novca za ove medije nego prošle godine.

Izvor: Udruženje novinara Srbije/J. Pešić

About The Author