Ipak se kreće. I nije sve tako crno. Nakon što su se pojavile neprovjerene glasine da kupovina novonaručenog luksuznog aviona Republike Srpske, vrijednog 19,5 miliona maraka, neće moći da se realizira zbog nelikvidnosti manjeg bosanskohercegovačkog entiteta, rukovodstvo ove političke jedinice izašlo je sa smirujućim podacima za javnost.
Kako saznaje najagilnija domaća agencija, Fake & Spin, Milorad Dodik i Željka Cvijanović tim su povodom održali neplanirani sastanak, nakon čega je upriličena i vanredna konferencija za tisak. „Nisu tačne glasine da ćemo od novca koji nam je poklonio Aleksandar Vučić, tj. Srbija, platiti novi avion. To su podla podmetanja koja dolaze iz političkog Sarajeva. Nikad ne bismo uradili tako nešto, mi imamo dovoljno odgovornosti, ali i snage da avion kupimo iz sopstvenih sredstava.“
A da se sve može kad se hoće, potvrdio je i Milorad Dodik, koji je objasnio iz kojih resursa će se crpiti novac za novu luksuznu letjelicu.
„Ubuduće, tačnije, od prvog oktobra, naplaćivat ćemo prelazak granice između Istočnog i federalnog Sarajeva“, rekao je najpopularniji političar iz Republike Srpske. „Previše ljudi prelazi tu granicu tokom dana, i to bez ikakvih taksi i nadoknada. Time se ne samo prlja čisti duh naše države, što je svojevrstan ideološki udar na RS, nego i entitetski budžet ostaje uskraćen za značajan priliv sredstava. Ali mirno spavajte, nikada nećemo dozvoliti islamizaciju Srpske.“
Pretpostavke su da više od 5.000 ljudi svakog dana odlazi na posao, u kupovinu ili na zabavu u Sarajevo, koje je postalo pravi centar haosa, grijeha i neosnovane trošidbe. Kad se tome dodaju još i stanovnici obližnjih Pala ili Sokoca, koji svoj hljeb također zarađuju u slobodnoj razmjeni riječi, ideja i materijalnih dobara s muslimanima iz glavnog grada Bosne i Hercegovine, onda je jasno da ova odluka još više dobija na značaju i opravdanosti.
Kako naša agencija saznaje, jednokratna karta za prelazak iz entiteta u entitet koštat će pet maraka, dnevna 20, a mjesečna 120. U razradi je i ideja da se uvede tjedni kupon. Posebno je zanimljivo što Dodik i Cvijanović od Istočnosarajlija traže da tokom pauze za ručak više ne jedu u Sarajevu, nego da skoknu do Lukavice i tamo objeduju. „Novac koji utroše tokom tih pauza je ogroman i dragocjen je za razvoj našeg entiteta. U Dobrinji ćemo postaviti posebne automate na granici, na kojima će zaposlenici iz Istočnog Sarajeva moći da se ukucaju, čime će ostati trag da su pauzu za ručak koristili konstruktivno i rodoljubivo, tj. u Lukavici, a ne destruktivno, po Marindvoru i Baščaršiji“, pojasnila je Željka Cvijanović.
„Vidim da se novinari iz Sarajeva iščuđuju zbog našeg aviona“, rekao je Dodik. „Nemaju oni ništa s tim. Nek se bave svojim entitetom i njegovim avionima, kojih ionako nema“, šuknuo im je za šalu uvijek raspoloženi član Predsjedništva Bosne i Hercegovine i time obustavio svaku dalju diskusiju.
Dva entitetska premijera, Fadil Novalić i Radovan Višković, narednih će dana postupiti po naređenju i donijeti sve zakonske podakte potrebne da bi naplaćivanje karata i punjenje budžeta krenulo prvog oktobra. Pošto mnogo više ljudi ide iz Istočnog u federalno Sarajevo nego obratno, dogovoreno je da 80 posto novca zarađenog od naplate karata ide u budžet Republike Srpske, dva posto u državni, a 18 posto u budžet Federacije Bosne i Hercegovine. Poželimo sreću i uspjeh autorima i realizatorima plodonosne inicijative.
(Ovaj tekst je vazduhoplovno-satiričnog karaktera)