Održan radni sastanak o značaju i ulozi medijske i informacijske pismenosti u obrazovnom sistemu u KS

U prostorijama Fondacije Humanity in action Bosna i Hercegovina, prošle sedmice je održan radni sastanak o značaju i ulozi medijske i informacijske pismenosti u obrazovnom sistemu u Kantonu Sarajevo.

Održan radni sastanak o značaju i ulozi medijske i informacijske pismenosti u obrazovnom sistemu u KS
Foto: Analiziraj.ba

 

Učesnici sastanka su bili predstavnici nevladinog sektora, predstavnici medija, međunarodnih organizacija i institucija BiH, te učesnici Humanity in action edukativnog programa koji su predstavili svoju board game o medijskoj i informacijskoj pismenosti “Media navigators”. Inovativni alat za razvoj medijske i informacijske pismenosti kod učenika i nastavnika u Bosni i Hercegovini. Alat je razvila grupa međunarodnih studenta koja je boravila proteklih mjesec dana u Bosni i Hercegovini na Humanity in action Fellowship.

Anida Sokol koja je bila mentorica na ovom projektu, kaže da su na početku imale različite ideje, od toga da naprave edukativni video o medijskim standardima koji bi podijelile na društvene medije i  “na kraju  smo odlučile da kroz board  game možemo na jedan interesantniji i zabavniji način da obučavamo mlade o medijskoj pismenosti. Board Game je igra o osnovima novinarstva, a istraživanja su pokazala da mladi u BiH apsolutno ne znaju šta su to osnovni novinarski standardi, kakva je to razlika između komentara, mišljenja, profesionalnog članka i bloga.”

Direktor Fondacije Humanity in aciton u Bosni i Hercegovini Jasmin Hasić kaže da je ovo četvrti put da fondacija radi ovakav edukativni program u Bosni i Hercegovini zajedno sa velikom porodicom koja djeluje u sedam drugih zemalja.

“Studenti koji dolaze iz preko deset zemalja su u Sarajevu proveli mjesec dana. Imali su priliku da putuju kroz različite gradove Bosne i Hercegovine i uče o ljudskim pravima u Bosni i Hercegovini, o građanskom obrazovanju, o temama koje su bitne za ovo postkonfliktno društvo.”

Pored predavanja studenti nisu bili pasivni primaoci znanja, nego su imali priliku da  zajedno učestvuju u izradi određenih javnih kampanja i promocije određenih ideja.

“Ove godine su rađene četiri kampanje, ova se tiče medijske i informacijske pismenosti, druga je antikoruptivna prava studenta na UNSA, podizanje svijesti o problemima sa kojima se susreću žene koje su bile žrtve seksualnog nasilja tokom rata, i četvrta grupa se bavi pitanjima pomirenja.”

Hasić naglašava da je medijska i informacijska pismenosti jako bitna komponenta “građanskog obrazovanja” te su studenti ovog programa dali svoj doprinos u ovoj “borbi na način što su kreirali jedan edukativni alat za profesore i učitelje u osnovnim i srednjim školama koji im može pomoći u okviru jedne nastave jedinice. Vrlo je jednostavan način predstave šta je to medijska i informacijska pismenost, na šta trebaju da obraćaju pažnju kad konzumiraju medijske sadržaje. A naravno drugi korak je da ćemo uputiti nadležnima da ovu jedinicu uvrste u zvanične sadržaje obrazovnog kurikuluma.”

Pored predstavnika medija i civilnog sektora, prisutna je bila i Dr. Amira Redžić, šef Odsjeka za kulturu Ministarstva civilnih poslova BiH, ekspert za medijsku i informacijsku pismenost, te članica državne komisije za UNESCO.

“Zadovoljstvo mi je prisustvovati ovakvom sastanku, koji su inicirala mladi izvan Bosne i Hercegovine, pohvalno je da se svijet interesuje za zbivanja i demokratske procese u Bosni i Hercegovini. Naše prisustvo današnjem sastanku je naravno još jedan pokazatelj podrške institucija Bosne i Hercegovine, Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine i komisije, da i dalje učestvujemo u svim aktivnostima koje će doprinijeti razvoju medijske i informacijske pismenosti u BiH.”

Video – 2019 Humanity in Action Fellowship Sarajevo – Civic Campaign on Media Literacy

 

Autor: Analiziraj.ba

About The Author