U Srbiji se nastavlja orkestrirana kampanja protiv filma “Quo vadis Aida” bh. rediteljice Jasmile Žbanić u medijima bliskim predsjedniku Srbije Aleksandru Vučiću. Ovaj put novinari portala Objektiv.rs su pogledali film, a onda su dali svoje viđenje.
Međutim, čak ni to što su pogledali film nije ni najmanje ublažilo njihovu nacionalističku retoriku, niti mržnju prema svemu što se ne uklapa u njihov narativ, koji uključuje negiranje genocida u Srebrenici.
U svemu je neizostavna konstrukcija “Srbi kao genocidan narod”, koju pripisuju Bošnjacima, iako niko od javnih ličnosti u BiH bošnjačke nacionalnosti u javnom prostoru nije koristio tu sintagmu, nego ona predstavlja “specijalitet” srbijanske retorike.
Svoj tekst su naslovili sa “Gledali smo ‘Aidu’: Postoje tri razloga zašto RTS nikad ne smije emitirati tu antisrpsku propagandu”.
Kao prvi od razloga naveli su da se radnja filma dešava potpuno izvan konteksta realnih dešavanja iz tog vremena. Naime, zločin u Srebrenici prikazan je kao ničim izazvan, jer se potpuno ignoriraju jezivi zločini nad Srbima u Podrinju koji su prethodili.
Te zločine počinili su bošnjački fanatici pod komandom Nasera Orića, od kojih su se mnogi poslije toga sakrili upravo u Srebrenici, u koju su, između ostalih, ušli mnogi srpski vojnici čije porodice su masakrirane. Svakako da za bilo koji zločin nema opravdanja, ali nema ga ni za ignoriranje činjenica koje značajno mijenja i usmjerava percepciju gledalaca.
Drugi razlog je, kažu novinari, što su svi bošnjački likovi u filmu prikazani su kao nevini, vrijedni i nekad veseli ljudi, dok su apsolutno svi srpski likovi prikazani kao psihopate žedne nevine krvi, lišeni bilo kakve ljudskosti.
Nevjerovatan podatak, imajući u vidu da čak i u filmovima o nacističkim zločinima uvijek imate bar jednog dobrog Nijemca koji se, ako ništa drugo, kaje zbog zločina. Srbima u filmu Jasmile Žbanić nije ostavljena čak ni ta opcija.
Kažu i da je vrlo smišljeno i konstantno u filmu se sve vrijeme za zločince gotovo isključivo koristi izraz “Srbi”. Dakle, ne “zločinci”, “ludaci”, “manijaci”, “koljači”, “ubice”… nego – “Srbi”. Ovaj podtekst nesumnjivo ukazuje na želju da cijeli srpski narod bude označen kao zločinački i genocidan.
Prikazivanje filma na RTS-u bio bi trijumf bošnjačkih nacionalista, ističu, njihovih stranih mentora i medija pod kontrolom Marinike Tepić i Dragana Đilasa u njihovoj zajedničkoj namjeri da Srbi budu zauvijek žigosani kao genocidan narod, koji zbog toga mora da snosi političke posljedice, poput ukidanja Republike Srpske, za koju tvrde da je “genocidna tvorevina”.
– Još gore, prikazivanje filma na Javnom servisu Srbije bilo bi i formalno priznanje u ime cijelog naroda da su Srbi genetski predodređeni da čine zločine nad drugim narodima, pa i one najstrašnije poput genocida. Posljedice tog iznuđenog priznanja bile bi nesagledive – stava su.
Zato, “Quo vadis, Aida?”, kažu, nikad ne smij biti emitiran na RTS-u. Nikad, piše Objektiv.rs.
Na meti nacionalističkih medija u Srbiji nije samo film kao cjelina, nego i glumci koji su ostvarili uloge u ovom ostvarenju. Tako se Informer.rs okomio na Emira Hadžihafizbegovića, zbog njegovih izjava koje se nisu “dopale” novinarima tog portala.
Ono što im je posebno zasmetalo je Hadžihafizbegovićeva izjava u kojoj je kazao kako je, osim u Srebrenici, genocid počinjen i u Prijedoru, Zvorniku i Foči. Njegovu ulogu u filmu “Quo vadis Aida” novinari Informera koriste kao “argument” da se ovo ostvarenje nikada ne smije emitirati na RTS-u.
U međuvremenu, Jasna Đuričić je u intervjuu za NIN kritizirala to što film “Quo Vadis, Aida?” još uvijek nije prikazan na Radio-televiziji Srbije (RTS). Također je navela da se vlast trenutno obračunava s umjetnicima.
– Ako smo mi demokratsko društvo, a vi tvrdite da jesmo, dajte pustite film ‘Quo vadis, Aida?’ da publika vidi o čemu je riječ. Kako vas nije sramota da ga već danima prepričavate ljudima koji nemaju mogućnost da ga vide – kazala je.
Napomenula je da nije aktivistkinja niti ima namjeru da to bude i naglasila je da podržava kolege koji sebe vide u tome, ali da je za nju izbor gluma i prostor slobode koji nude scena i kadar.
– Ne želim da reagiram na gluposti i izmišljotine ljudi koji film nisu ni vidjeli. Mislim da RTS treba da emitira taj film, jer je u skladu s njegovom tradicijom i uredničkom politikom da publici prikazuje najbolje filmove, pobjednike, a ‘Quo Vadis, Aida?’ to jeste – rekla je Đuričić.
Izvor: Oslobođenje