NEMA NIKAKVE “NAPLATE 50KM ZA KORIŠTENJE FACEBOOKA” – NITI POTREBE ZA TAKVIM PITANJEM

Na osnovu prijave čitatelja, portal raskrinkavanje.ba je analizirao članak objavljen na portalu “Bljesak” 21. juna pod naslovom: Biste li platili 50 KM mjesečno za korištenje Facebooka? Ovako postavljeno pitanje navodi na zaključak da Facebook razmatra uvođenje “članarine” za korisnike/ce. Međutim, već u prvom redu teksta navodi se da je u pitanju testna verzija, koja se […]

NEMA NIKAKVE “NAPLATE 50KM ZA KORIŠTENJE FACEBOOKA” – NITI POTREBE ZA TAKVIM PITANJEM

Na osnovu prijave čitatelja, portal raskrinkavanje.ba je analizirao članak objavljen na portalu “Bljesak” 21. juna pod naslovom:

Biste li platili 50 KM mjesečno za korištenje Facebooka?

Ovako postavljeno pitanje navodi na zaključak da Facebook razmatra uvođenje “članarine” za korisnike/ce. Međutim, već u prvom redu teksta navodi se da je u pitanju testna verzija, koja se pritom ne odnosi na korištenje Facebooka, već na članstvo u određenim grupama na ovoj društvenoj mreži:

Facebook je objavio kako testira uslugu koja bi administratorima takvih grupa omogućilo naplaćivanje mjesečne “članarine”.

Na kraju članka se čak i eksplicitno napominje da se samo članstvo neće naplaćivati, što je suprotno pitanju iz naslova:

Za sad, Facebook neće uzimati nikakvu proviziju od članarina. No, kako se radi o pilot projektu, članarine neće biti dostupne svim administratorima grupa, a nije ni poznato hoće li i kad cijeli projekt zaživjeti i na drugim tržištima.

O čemu se zapravo radi u ovoj testnoj fazi?

Za razliku od “Bljeska”, portal “Zimo” naveo je i link na Facebookovo saopštenje koje objašnjava šta to spremaju.

Obzirom da je Facebook narastao koliko jeste, vremenom je postao velika platforma za oglašavanje. Od male društvene mreže sa svrhom povezivanja bliskih ljudi, prvobitno jednog fakulteta, prerastao je u ogromno marketinško tržište, puno reklama i proizvoda. To potvrđuje i ovaj najnoviji potez. Da razjasnimo, Facebook ne uvodi nikakvu vrstu naplate korištenja same mreže, ali ni korištenje grupa kao takvih. To bi značilo da bi korisnici morali plaćati Facebooku da bi nešto koristili, ali to ni u ovoj testnoj opciji nije tako. Nova opcija, naime, omogućava administratorima zatvorenih grupa da članovima naplaćuju pretplatu na grupe koje vode. Kao primjer je navedena grupa za savjetovanje o uređenju interijera, koja bi uz ovu novu opciju mogla postati biznis za čije korištenje bi članovi plaćali mjesečnu članarinu.

Novac bi, dakle, odlazio administratorima grupe za savjetovanje o uređenju prostora, a ne Facebooku. Ovom opcijom bi se već postojeće komercijalizovane usluge također mogle “preseliti” direktno na Facebook.

“Bljesak” je ovaj članak preuzeo sa portala “Zimo Dnevnik (hr)”, od kog se razlikuje samo po valuti u naslovu (“Biste li platili 200 kuna mjesečno za korištenje Facebooka?”), a isti članak objavio je i “Hercegovački Info Portal”. Obzirom da naslov članka nije utemeljen u njegovom sadržaju, ocjenjujemo ga kao klikbejt.

Raskrinkavanje.ba

About The Author