MEDIJSKO-POLITIČKE ANALIZE
IZ PRAVNOG UGLA
TV DNEVNICI
TV POLITIČKE EMISIJE
ONLINE MEDIJI
KOMENTARI
MEDIJSKA I INFORMACIJSKA PISMENOST
FAKE & SPIN
(V)LAŽNE VIJESTI

FTV I BHT1: Čega i dalje nema u dnevnicima?

PLUS SEDMICE FTV Nije ga bilo. Još jedna neubjedljiva sedmica iza nas. BHT1 Posvećena pažnja temi lažnih dojava o podmetnutim bombama u sarajevskim školama. MINUS SEDMICE FTV Praćenje skupova SDA uvijek se svodi na izvlačenje afirmativnih glavnih poruka i izjava njihovih lidera. BHT1 Urednička odluka da se određeni sadržaj ne uvrsti u Dnevnik 2. Npr. banjalučki sinoćni protesti.

RTRS I BNTV: TAMO DALEKO, U FEDERACIJI…

Plus nedjelje RTRS Izvještaj novinara Borisa Andžića iz Kostajnice. Kroz priču o fudbalskom stadionu u tom gradu, u kojem, da bi loptu “izvadili iz auta” nogometaši moraju imati pasoš, novinar je još jednom upozorio na neriješen spor oko granice između Hrvatske i BiH. BNTV Analiza novinarke Mirjane Minić o razlozima zbog kojih više od 70 posto građana BiH želi živjeti i raditi van granica ove zemlje. Fokus je stavljen na gotovo nemoguću misiju pronalaska zaposlenja bez političkih veza ili mita. I sjajan primjer, potpuno suprotan tome, jedne privatne klinike koja je u oglasu za prijem novih radnika navela da “konkurs nije namješten”. Minus nedjelje RTRS Bez i trunke kritičkog promišljanja gledaocima je u Dnevniku 14. novembra prenesen opširan stav predsjednika RS-a Milorada Dodika o, kako je ustvrdio, zaokretu politike SAD-a prema Balkanu nakon što je za predsjednika izabran Donald Trump. Zna pri tom Dodik da su Trumpovom pobjedom “Bošnjaci izgubili snažnu podršku Amerike”. Kako, na osnovu čega, ne pita se, kad to kaže predsjednik. U istom Dnevniku 2 otišlo se i korak dalje. Pa je prilog najavljen riječima “Trumpov savjetnik Walid Phares zalaže se za samoopredjeljenje RS-a”. Bombastično, nema šta. Tek negdje usput, novinar Marko Vejić kazat će da se poziva na Pharesov stav iz 2007. godine. Povodom čega je izrečen ili napisan, i čime se Phares tada bavio, to gledaoci saznali nisu. BNTV Dnevnik emitovan 16. novembra urednika Slobodana Durmanovića. Razlog su tri priloga. Prvi se odnosi na bilborde kojima NATO govori o potrebi članstva BiH u toj vojnoj alijansi. Novinarki Tijani Simović to je bio tek povod da podsjeti kako je sada najveći protivnik ulaska BiH u NATO, Milorad Dodik, nekada to podržavao. Pri tom za sagovornika bira marginalnu ličnost i ultradesničara Daneta Čankovića, najavljujući njegovu “kontrakampanju”. Čanković se još jednom pojavio u istom Dnevniku, ovog puta u vijesti o čestitci koju je s ulica Banje Luke, iz prigodno ukrašenog kamiona, uputio Donaldu Trumpu. I treći izvještaj je sa sjednice Skupštine Srbije, odnosno s rasprave o izmjenama Krivičnog zakona kojima bi se sankcionisalo negiranje krivičnog djela genocida. Novinarka Tanja Brajović dala je veliki prostor lideru tamošnjih radikala Vojislavu Šešelju, koji genocid počinjen u Srebrenici negira. Suprotne stavove predsjednika LDP-a Čedomira Jovanovića prepričala je tek u jednoj rečenici.

JAVNE RADIOSTANICE: PROTOKOLARNO, STERILNO I NEINOVATIVNO

IZDVAJAMO …sva tri radija definitivno su ispod visine svog zadatka. Radio RS, zbog političke pristranosti koju gotovo otvoreno ispoljava i neargumentovanih diskvalifikacija tipa “takozvani”, ipak je lošiji od druga dva. Ali da se medijski pismen čovjek može smatrati kvalitetno informisanim nakon što čuje centralne informativne emisije sva tri radija, ne bi se moglo reći. Zato sva tri radija spadaju u isti koš s obzirom da njihovom uslugom mogu biti zadovoljni isti ljudi. Oni neupućeni u to šta je važna, tačna i informacija od njihovog interesa.