Izvršni direktor OpenAI-ja Sam Altman priznao je da su i najjednostavniji upiti ChatGPT-ju iznenađujuće skupi. Čak i izrazi kao što su “molim te” i “hvala” koje napišete ovom chatbotu, kompaniji mogu donijeti značajne troškove kad je u pitanju električna energija.
Altmana je na X-u jedan korisnik pitao o finansijskom utjecaju koji pristojnost prema umjetnoj inteligenciji može imati na operativne troškove OpenAI-ja. “Deseci miliona dolara dobro potrošenih”, napisao je, pa dodao: “Nikad ne znate.”
Chatbotovi kao što je ChatGPT koriste velike jezične modele (LLM) koji se oslanjaju na opsežnu računalnu infrastrukturu smještenu u podatkovnim centrima. Takvi modeli zahtijevaju hiljadu grafičkih procesora (GPU) kako bi učinkovito radili.
GPU-ovi izvode ogromne količine paralelne obrade za tumačenje upita i generiranje odgovora u stvarnom vremenu. Napajanje tih podatkovnih centara zahtjeva ogromne količine električne energije.
Procjenjuje se da generiranje jednog odgovora umjetne inteligencije, kao što je manji email ili odlomak, može potrošiti čak 0,14 kilovatsati energije, što se može uporediti s držanjem 14 LED sijalica upaljenim jedan sat. S obzirom na to da dnevno umjetna inteligencija primi brojne upite, kumulativna potrošnja energije postane značajna.
Navedeni podatkovni centri već sada čine otprilike dva posto ukupne potrošnje električne energije na globalnom nivou. S obzirom na to da se umjetna inteligencija sve više i brže širi, a potražnja za uslugama kao što je ChatGPT je sve veća, stručnjaci upozoravaju da bi taj postotak mogao značajno narasti u sljedećih nekoliko godina.
I dok neki smatraju da su ljubazne interakcije s chatbotovima nepotrebne, nekoliko stručnjaka za umjetnu inteligenciju tvrdi da ljubaznost značajno pozitivno oblikuje interakcije s umjetnom inteligencijom.
Direktor dizajnerskog tima za Microsoft Copilot, Kurtis Beavers, tvrdi da upiti puni poštovanja “pomažu u stvaranju rezultata punih poštovanja”. Kako kaže, pristojna interakcija s chatbotovima ne odražava samo dobre manire nego i aktivno utječe na to kako će oni odgovoriti te postavlja konstruktivniji i profesionalniji ton interakcije.
Ljubaznost prema umjetnoj inteligenciji je sve češća, a anketa iz 2024. godine je pokazala da čak 67 posto Amerikanaca ljubazno razgovara s chatbotovima. Većina njih, 55 posto, vjeruje da je ljubaznost etički ispravna, a 12 posto je šaljivo istaknulo da njihova pristojna interakcija služi kao osiguranje od potencijalne pobune umjetne inteligencije.
Izvor: Jutarnji