Prema članku u francuskom listu Le Monde, dnevni američki list The New York Times priznao je, iako je referenca u provjeri vijesti, da postoje izmišljotine u njegovim izvještajima o oružanoj grupi Islamska država Irak i Levant (ISIL), i to u navodima koje je prihvatio od mladog Kanađanina koji, zapravo, nikada nije kročio na Bliski istok.

Francuski profesor i istraživač Jean-Pierre Filiu u svom blogu objavljenom u Le Mondeu navodi da će oktobar 2020. godine ući u historiju kao jedan od najtežih mjeseci za provjeru vjerodostojnosti New York Timesa, koji je osnovan prije 169 godina.

Razlog za to je, prema Filiu, činjenica da je jedan od glavnih izvora u izvještavanju New York Timesa o ISIL-u bio kanadski mladić Shehrouze Chaudhry (25 godina), koji je tvrdio da se borio u redovima te organizacije u Siriji pod nadimkom “Abu Huzaifa”.

Uhapšen je i optužen zbog “izazivanja straha od terorističkih aktivnosti” na osnovu izmišljenih informacija. Prijeti mu kazna do pet godina zatvora zbog izmišljanja stravičnih priča o odrubljivanju glava i svjedočenja iz ISIL-a.

Prema autoru, Shehrouze Chaudhry, zvani Abu Huzaifa, bio je jedan od glavnih svjedoka u podcastu “Hilafet” (Caliphate), koji se emitirao u više od 10 epizoda, kao jednom od glavnih programa koji su pridonijeli prelasku New York Timesa na nove multimedije.

Abu Huzaifa, jedan od najzvučnijih svjedoka ove serije, zlonamjerno je iznosio detalje koji su pružali mogućnost američkim gledateljima da bolje zamisle to barbarstvo, kaže Filiu.

Rukmini Callimachi, istraživačka novinarka specijalizirana za džihadističke pokrete, pripremala je ovu seriju od 2014. godine za New York Times, kako navodi autor.

Callimachi je prva objavila 2016. godine detaljnu istragu o sigurnosnim službama ISIL-a, koje su odgovorne, između ostalog, za organiziranje napada na evropskom kontinentu.

Međutim, važnost koja se pridavala ovom jedinom izvoru, navodi autor, potaknula je upravu New York Timesa, malo prije pokretanja podcasta “Hilafet”, da mobilizira značajna sredstva kako bi osigurala vjerodostojnost Abu Huzaife.

Tako je poslala slobodnog novinara Dereka Henryja Flooda u grad Manbij, koji su kurdske snage oslobodile od ISIL-ove kontrole 2016. godine, zbog provjere izvora.

Iako Flood i drugi kontaktirani novinari nisu uspjeli potvrditi Chaudhryjevo stvarno sudjelovanje u ISIL-u, to nije spriječilo New York Times da emitira seriju “Hilafet” i postigne veliki uspjeh.

Dvije i po godine nakon pokretanja ove serije, optužnica protiv Chaudhrya navela je New York Times da pokrene internu istragu, koja još uvijek traje.

List je pristupio samopropitivanju, koje je povjereno Benu Smithu, jednom od medijskih stručnjaka, koji je potvrdio da se ovom istragom otvaraju “sve vrste sukoba interesa”.

Otkriveno je da su dopisnici lista iz Bejruta i Bagdada upozorili svoje nadređene na metode novinarke Callimachi.

Sirijski novinar koji je bio prevoditelj novinarke Callimachi posvjedočio je da tokom izvještaja o ISIL-ovim taocima “tražila nekoga ko će joj reći ono u što je već vjerovala”, aludirajući na odgovornost ISIL-a za masakr u Las Vegasu 2017. godine, dok je ta tvrdnja očito lažna.

Autor je istakao kako je kanadski ofIcir zadužen za praćenje Chaudhryjeve “deradikalizacije” priznao da su i njega prevarile izmišljotine lažnog pokajnika, koji je uranjanjem u svijet društvenih medija uspio ojačati mit o Abu Huzaifi.

Njegove izmišljotine su utjecale na javnu raspravu u Kanadi do te mjere da je vlada odlučila odbiti bilo kakvu repatrijaciju svojih državljana povezanih s ISIL-om na Bliskom istoku, uključujući žene i djecu.

New York Times je omogućio Abu Huzaifi da stekne tako zastrašujuću medijsku auru, upozorava autor.

Međutim, Ben Smith je na kraju svoje istrage odbio prebaciti svu odgovornost isključivo na novinarku Callimachi za “proizvodnju i isporuku onoga što je uprava New York Timesa tražila i podržavala”.

Zabrinjavajuće je što takva rasprava izbija u završnoj fazi kampanje za predsjedničke izbore, tokom koje su američki predsjednik Donald Trump i njegove pristalice banalizirali “lažne vijesti”, zaključuje autor na kraju teksta.

Izvor: Al Jazeera

Tagovi: