Foto: EU Info Centar

Benefiti koje donosi proces evropskih informacija rijetko su prisutni u medijima i novinarskim izvještajima jer je te teme ponekad teško učiniti privlačnim, rečeno je to danas na skupu koji je organizirala Direkcija za evropske integracije Bosne i Hercegovine.

Iako oko pitanje evropskih integracija postoji unutarnju konsenzus, te iako se zna da postoje brojne prednosti tog procesa za građane, to pitanje često se stavlja jedino u kontekst političkog pitanja.

Višegodišnji monitoring bh. medija koji na polugodišnjem nivou provodi Direkcija evropskih integracija pokazao je da se o evropskim integracijama izvještava s dnevno političkog aspekta.

Izvještaji kako integracija u EU može promijeniti svakodnevicu ili je to već učinila su prisutni, ali su rijetki, a samo nekoliko medija u BiH ima medijske sadržaje posebno posvećene evropskim integracijama.

Direktor Direkcije za evropske integracije Edin Dilberović napomenuo je da odgovornost za pružanje informacija građanima u državama koje pristupaju Evropskoj uniji kao i državama članicama EU leži isključivo na vladama tih država, ali i mediji imaju neprikosnovenu ulogu u prenošenju informacija i traganju za informacijama koje su potrebne građanima.

– Brojna istraživanja javnosti pokazala su da niti građani u državama koje teže članstvu niti oni koji žive u zemljama članicama nemaju dovoljno informacijama o važnim aspektima integrirane Evrope te daljnjem proširenju EU. Komunikacija o tome nije na nivou svakodnevice – dodao je Dilberović.

Također, naglasio je istraživanje o podršci bh. građana evrospkim integracijama pokazalo je da građane uglavnom zanimaju stvari koji su vezane za njihov život, prednosti koje im taj proces donosi te mogućnosti korištenja finansijske pomoći.

Na seminaru nazvanom “Izazovi u informiranju o temama vezanim za proces evropskih integracija države u Evropsku uniju – iskustva regije” govorili su Tanja Miščević iz Srbije i Aleksandar Andrija Pejović iz Crne Gore, stručnjaci koji se pitanjima evropskih integracija bave niz godina.

Mišljenja su da su zemlje regije na sličan način prolazile sve faze tog procesa te da su se sve susrele s problemom kako približiti taj proces građanima, budući da su se u upotrebi našli brojni novi birokratski pojmovi često neprevodivi.

Postoji nekoliko primjera kada se uspije dobiti pažnja javnosti, a to je kada se piše o datumu otvaranja pregovora, datumu dobivanja kandidatskog statusa te međuvladina konferencija kada se otvaraju ili zatvaraju poglavlja o kojima se pregovara.

Međutim to traje vrlo kratko jer je teško zadržati pažnju javnosti na nečemu što nije opipljivo i nečemu što će korist donijeti nekad u budućnosti.

Zbog toga je, zaključeno je danas, potrebno izvještaje učiniti privlačnijim i zanimljivijima te govoriti o temama koje se istinski tiču građana poput činjenice da je Evropska unija otišla najdalje kada je u pitanju zaštita potrošača i slične teme.

Izvor: Fena