Foto: Telegraf

Na naslovnim stranicama srbijanskih listova Kurir, Informer, Srpski Telegraf i Alo za prvih šest mjeseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vijesti čije navode nije moguće provjeriti, pokazuje analiza Raskrikavanja.

Analizom su bile obuhvaćene vijesti iz sveta show-biznisa. S naslovnih stranica četiri dnevna lista s najvećim tiražima za pola godine čitaoci su mogli uglavnom da se – dezinformiraju. Bilo je dovoljno samo da pročitaju naslove na kiosku i da i ne otvarajući novine budu izmanipulirani i prevareni.

Zajedničko svim analiziranim listovima je negativan stav prema liderima opozicije, protestima „1 od 5 miliona“ i susjedima. Dragan Đilas je ime koje se ubjedljivo najčešće spominje u negativnom kontekstu, a u nešto manjoj mjeri su zastupljeni i drugi opozicioni političari.

Naklonost tabloidi poklanjaju prije svega predsjedniku Srbije Aleksandru Vučiću i Srpskoj naprednoj stranci. Na naslovnim stranicama nije objavljena niti jedna vijest koja kritički izvještava o nekoj Vučićevoj odluci.

U isključivo pozitivnom svjetlu prikazan je i predsjednik Rusije Vladimir Putin koji se gotovo uvijek pojavljuje u ulozi spasitelja Srbije i koji je spreman da pošalje i vojsku kako bi odbranio Kosovo.

Na naslovnim stranama se za šest mjeseci pojavio više desetina puta, a gotovo sve njegove izjave su ili prenijete neprecizno ili su potpuno izmišljene.

Ovi tabloidi, iako objavljuju lažne vijesti i krše Kodeks novinara Srbije, redovni su dobitnici novca na konkursima lokalnih samouprava, ali i putem javnih nabavki.

U posmatranom periodu Informer je objavio najviše lažnih ili neutemeljenih vijesti na naslovnim stranama – čak 150, dok je Alo objavio 115 lažnih ili neutemeljenih tvrdnji. Na naslovnim stranama Srpskog telegrafa za prvih šest mjeseci uočene su najmanje 94 lažne vijesti, dok je Kurir objavio najmanje 60 lažnih i vijesti koje nemaju niti dokaze za tvrdnje niti relevantne izvore.

Izvor: Raskrinkavanje.rs/ Marija Vučić, Vesna Radojević

Tagovi: