Foto: businessofapps.com

S promjenom komunikacije u digitalnom okruženju mijenjale su se i metode plasiranja komercijalnog sadržaja, što je posljedično dovelo do novih vrsta komercijalnih poruka koje zakonodavstvo, kao što je to obično slučaj s tehnologijom, ne uspijeva da isprati.

U Vodiču za unapređenje praksi oglašavanja na internetu, kojeg je izdala Fondacija za otvoreno društvo iz Srbije, stručnjaci SHARE Fondacije Nevena Krivokapić, Bojan Perkov i Dunja Tasić ukazuju na dobre prakse oglašavanja putem interneta i pružaju osnovne preporuke za transparentnije i poštenije oglašavanje u digitalnom okruženju.

Pored pregleda domaće regulative u pogledu oglašavanja na internetu, vodič pruža praktične savjete kako označiti komercijalni sadržaj u skladu sa zakonom i etičkim postupanjem, kao i smjernice za poštenije on line oglašavanje po uzoru na međunarodne standarde.

Danas brojne proizvode i usluge na društvenim mrežama reklamiraju korisnici koji su se svojom ulogom i sadržajem istakli u zajednici, pa su prepoznati kao influenseri.

Međutim, postavlja se pitanje koliko su pratioci obaviješteni i svjesni da su pojedince objave njihovih omiljenih influensera zapravo reklame koje nisu obilježene kao takve.

S druge strane, uticaj influensera na donošenje odluka potrošača nije zanemarljiv, što se posebno vidjelo na primjeru Fyre festivala, propalog luksuznog muzičkog festivala, koji su upravo promovirale poznate manekenke s velikim brojem pratilaca.

Vodič na kraju daje preporuke za unapređenje internet oglašavanja koje su usmjerene na nadležne državne organe, industriju i marketing zajednicu, ali i građane kao krajnje korisnike i potrošače.

Preporuke se odnose na podsticaj daljnjeg razvoja samoregulacije i tijela koja se bave ovom temom, rad na edukaciji prenosilaca poruka i oglašivača, rad na edukaciji i podizanju svijesti kod građana te uspostavljanje pravedne tržišne utakmice efikasnim sankcioniranjem onih koji s jasnom namjerom i kontinuirano krše zakone.

Izvor: Share Fondacija