Foto: France 24

BHT1: Oštro s Radončićem, nježno sa Stevandićem

  1. – 20. maj 2019.

OŠTRO SA RADONČIĆEM: BHT1 je bio dosta slobodniji od FTV-a u pripremi priloga o odluci SBB-a da postanu dio vladajuće koalicije u najavi. Prezenterka Adela Malkoč vodila je solidan razgovor s Fahrudinom Radončićem, kojeg je podsjetila na obećanje iz izborne noći da će njegova stranka biti konstruktivna opozicija. Malkoč je insistirala na pitanjima i nije dopustila sagovorniku da on vodi razgovor. Intervju je mogao biti za nijansu kraći, ali je i ovako zaslužio visoku ocjenu. Urednica Blažica Krišto je takođe potcrtala skepsu onog dijela javnosti koji i dalje sumnja da je tzv. kriza vlasti iza nas.

NENAD STEVANDIĆ KAO POLITIČKA EKSKLUZIVA: I taman kada smo pomislili da su politički prilozi unapređeni, uslijedio je novi gaf. Urednica Željana Mehmedika otvara nedjeljni Dnevnik 2 reizborom Nenada Stevandića na mjesto predsjednika Ujedinjene Srpske (US). I to sve sa javljanjem i razgovorom uživo sa skupa stranke koja je jedva prešla cenzus. I koju mnogi analitičari nazivaju ad hoc satelitom Milorada Dodika. Čime je Stevandić zaslužio ekskluzivan tretman? Naprimjer, Edina Šečerović je na FTV-u isti dan skup US-a ispratila kroz Dodikovu izjavu o NATO-u, s pravom stavljajući Stevandićeve unutarstranačke izbore u drugi plan. Urednici bi ipak trebali razaznati bitne od nebitnih i manje bitnih faktora u svijetu dnevne politike. US jeste lojalna podrška stožerne stranke iz manjeg entiteta, ali nije odlučujući ili remetilački faktor, pa da se njegovi stranački skupovi prate kao udarne vijesti.

STRACHE, AFERA KOJA SE NE VIĐA SVAKI DAN: Austrijski politički skandal u čijem se središtu našao lider slobodnjaka, ultradesničar Heinz-Christian Strache, danima je udarna globalna vijest. Snimak na kojem austrijski vicekancelar prije stupanja na dužnost obećava unosne poslove navodnim ruskim bogatašima, dok zauzvrat traži medijsku podršku, intrigira svjetsku javnost jer tu su svi elementi političke korupcije o kojoj često slušamo. Ali je rijetko možemo odgledati. U jednom snimku se sada sve nalazi. Pohlepni političar. Prljavi poslovi. Dogovori iza zatvorenih vrata. Pa i sumnje u ruske uticaje u evropske izborne (ne)prilike. Utisak je da BHT1 u vikend izdanju nije poklonio dovoljno pozornosti ovom prvorazrednom skandalu koji se itekako tiče naše zemlje. Stvar su ispravili Hatka Nezirević i Mladen Džino, koji su nas u ponedjeljak podsjetili na istoriju bliskih veza Milorada Dodika sa Slobodarskom partijom. Šteta što još i lider SNSD-a nije upitan za mišljenje jer je taj dan svakako govorio za Dnevnik 2, ponavljajući svoja dobro znana stajališta o formiranju vlasti. Istovremeno, portal Klix je objavio kako on vjeruje da je sve namještaljka.

OCJENA: 6

FTV: Kako je SBB lagano ušao u vlast?

  1. – 20. maj 2019.

SBB-ov ulazak u vlast mlako je ispraćen na FTV-u. Urednica Amra Zaklan uglavnom bilježi izjave političara, dok su se u naslovu izdvajale krilatice esbebeovih čelnika. Mir, stabilnost, partnerstvo, odjekivalo je Dnevnikom 2. Odluka Fahrudina Radončića niti jednom nije promatrana iz kritičkog ugla, ili kroz prizmu kuloarskih nagađanja da je posrijedi i nastojanje SDA da uskoro formiraju i vlast u Kantonu Sarajevo. BHT1 je mnogo oštrije ispratio najavu formiranja vlasti.

STRACHE U DRUGOM PLANU: Ibiza-skandal ili austrijska korupcionaška afera skromno je praćena i na Federalnoj. U vikend izdanjima čak se nije probila ni do udarne špice, dok je posjeta Angele Merkel Hrvatskoj i u subotu i nedjelju izdvojena kao vijest dana (urednica Edina Šečerović). Amra Zaklan u ponedjeljak izdvaja izjavu Milorada Dodika koji vjeruje u nevinost sada već bivšeg vicekancelara, ali ni to nije dospjelo u fokus kakav se inače daje mnogobrojnim Dodikovim izjavama. Kao što je npr. bilo dan prije uz izdvojeni naslov da je predsjedniku SNSD-a draža Srbija od vlastite domovine.

TREND KOJI SE MORA PRATITI: Nedjeljni prilog u kojem je propraćeno poskupljenje životnih namirnica ukazao je na opasan trend koji se ne zaustavlja. Cijene hrane, posebno voća i povrća, u stalnom su porastu. Dobro je da urednici i novinari o tome izvještavaju, i da traže odgovore od političara i ekonomista.

OCJENA: 4

KOMPARATIVNA ANALIZA: Ibiza-afera ili niske strasti austrijskog vodećeg ultradesničara nisu bile u žiži interesovanja onoliko koliko u drugim zemljama. Njegove veze sa ovdašnjim političarima jesu spomenute, ali polovično i ne u prvim izvještajima. BHT1 je predočio njihovu istoriju, i pokušao je predstaviti perspektivu budućih odnosa, dok je FTV sve vrijeme bio prilično tih o ovoj aferi. Snimak na kojem uticajni političar razuzdano obećava unosne poslove izaziva evropsku i svjetsku pažnju, jer tu smo gledali sve ono što većina zaista misli o političkoj eliti. Da su njeni pripadnici pohlepni i nezajažljivi moćnici koji nemaju ideologiju i politiku. Neko bi rekao da možda i nije slučajno što su odjeci masne korupcionaške afere kod nas bili slabašni, jer ono što Austriju u časku zaprepasti ne može i iznenaditi i našu javnost. Strache je otkriven tajnim snimanjem, a snimci su objavljeni u uglednim njemačkim glasilima, nedjeljniku Spiegel i dnevnom listu Süddeutsche Zeitung. Naše javne televizije su i ranije znale pokazati suzdržanost i nepovjerljivost prema otkrićima do kojih se došlo tajnim snimanjem, pa možda i tu treba tražiti razlog skromnog praćenja afere koja ne jenjava (sjetimo se odjeka Žurnalove afere o kupovini diploma). Slično utišana bila je i nedjeljna beogradska Politika, koja inače donosi iscrpne preglede iz okruženja i svijeta.