Foto: Profimedia.com, Alamy

Regulatorna agencija za komunikacije je u okviru svojih nadležnosti tokom aprila i maja izrekla kazne za OBN televiziju, PINK i RTRS.

OBN je kažnjen sa 20.000 maraka zbog kršenja opštih principa komercijalnih komunikacija odnosno trajanja televizijskog oglašavanja i teletrgovine, sponzorstva i plasmana proizvoda u emisijama „Dejana talk show“ emitovanih tokom decembra 2017. godine. Kako pojašnjavaju iz RAK-a, u jednoj od emisija pod nazivom ‘Dijeta koja mi je promijenila život’, kroz cjelokupno trajanje emisije promovisana je ‘liposukcijska ishrana’, u kojoj pozitivna iskustva dijele zadovoljni korisnici. Pored toga, u emisiji ‘Sanjam da vidim’, OBN televizija je promovisala Specijalnu bolnicu Sveti vid iz Beograda, u kojoj su gosti bili zadovoljni pacijenti bolnice, kao i njen generalni direktor. Rezultati analize spornih programskih sadržaja, kažu iz RAK-a, ukazuju na očigledno postojanje sponzorskog angažmana između OBN televizije  i kompanije ‘International Health’ u cilju promocije ‘liposukcijske ishrane’, kao i specijalne bolnice ‘Sveti vid’“. Sporan bio i sadržaj gdje su gosti bili povratnici u Bosnu i Hercegovinu i Republiku Srbiju, odnosno dio emisije u kojoj jedna od povratnica dijeli iskustvo o pokretanju proizvodnje piva „Kabinet pivara“.

„Utvrđeno je kršenje člana 3, stav 2 Kodeksa o komercijalnim komunikacijama koji se odnosi na prikrivene komercijalne komunikacije, koje su zabranjene, iz razloga što je voditeljica navodila razgovor u svrhu promocije ovog proizvoda“, saopštio je RAK.

Televizija Pink BH kažnjena je sa 7.000 maraka zbog kršenja pravila o trajanju televizijskog oglašavanja i teletrgovine iz Kodeksa o komercijalnim komunikacijama. Na osnovu provjere usklađenosti programa PINK BH televizije sa pravilima i propisima RAK-a, utvrđeno je da je tokom decembra prošle godine došlo do prekoračenja dozvoljene minutaže oglašavanja, gdje je dozvoljeno trajanje televizijskog oglašavanja i teletrgovine za komercijalne televizijske stanice najviše 12 minuta po satu emitovanog programa.

RTRS televizija je kažnjena sa 5.000 maraka zbog kršenja pravila koja se odnose na pravičnost i nepristrasnost odnosno prava na odgovor.

„Agencija je po uloženom prigovoru osnivača Muzeja ratnog djetinjstva, izvršila analizu ‘Dnevnika 2’ emitovanog dana 05.02.2018. godine. Utvrđeno je da su u navedenom prilogu iznijeti vlastiti komentari autorke priloga koji nisu bili odvojeni od vijesti. Takođe, RTRS je odbila zahtjev za objavu dostavljenog demanta osnivača Muzeja ratnog djetinjstva, gospodina Halilovića“, poručuju iz Regulatorne agencije za komunikacije Bosne i Hercegovine.

media.ba