Foto: klix.ba

FTV je uložila mnogo profesionalnog truda da amortizira ispad moćne direktorice. Ako nastavi tako, ova bi se televizija mogla pretvoriti u federalni pandan RTRS-a

BHT1: Dobro, ali može mnogo bolje!

24. – 30. januar 2017.

STABILNO U KRIZI: Dnevnik 2 je u srijedu (urednica Svjetlana Topalić) otvorila priča o sastanku vladajuće koalicije na državnom nivou. Naziv je u sebi nosio nelogičnost jer kaže da je koalicija stabilna, ali da djeluje u političkoj krizi. Do kraja priloga nije se razriješilo pitanje kako se to djeluje stabilno ako si u krizi, niti šta je izazvalo krizu. Obrada je patila od nedorečenosti, a odnosi vladajućih stranaka nisu se stavili u širi kontekst.

POŽELJAN UREDNIČKI PRISTUP: Urednica Topalić je u ponedjeljak, 30. januara, u središte pažnje stavila novi Nacrt Zakona o štrajku, prikazujući stavove sindikalista, predlagača i opozicije. Odmah po vijesti napravljen je širi osvrt na učestale štrajkove i šta će našim štrajkačima značiti novi Zakon. Konačno se mogao steći dojam da se temi pristupa smisleno i da se ona proširuje kroz aktuelnosti koje su nam odranije poznate. Ali i da se pitanja obrađuju iz perspektive gledatelja ili RTV pretplatnika.

IZDVOJENO:

Maćehinski odnos prema vijestima iz kulture sveo ih je na detalj koji nije nezaobilazan, a rijetki su pristupi koji se izdvoje po naročitom kvalitetu. Novinarka Sevda Curo je u četvrtak postavila pitanje zašto poezija nije popularna kao nekada i u svom mini TV istraživanju uspjela je dati uvjerljiv i zabavan odgovor, upoznajući nas s manje poznatim formama čitanja stihova.

 OCJENA: 6

FTV: TELEVIZIJA PORODICE IZETBEGOVIĆ

24. – 30. januar 2017.

(AUTO)CENZURA: Press-konferencija Sebije Izetbegović, direktorice Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu, za kratko vrijeme je postala viralni sadržaj o kojem svako ima komentar. Svako osim FTV-a. Suprugu člana Predsjedništva ne bije dobar glas u javnosti, a ranije su se pojavile optužbe kako sije strah u instituciji na čijem je čelu. Sada je uspjela na presici, koju je organizovala da bi se pohvalila rezultatima, još više narušiti svoj ionako klimav imidž. Očito iznervirana pitanjem novinarke Al Jazeere Balkans, Nataše Kovačev, koja ju je na ekavici priupitala o sve češćem odlasku l(j)ekara, Izetbegović je izgubila kontrolu pa je s ironijom u glasu takođe odgovorila na naglašenoj ekavici. Udruženje BH novinari izdalo je saopštenje, ističući da se radi o nedopustivoj aroganciji i ponižavanju novinara. Urednica Jadranka Milošević potrudila se da vijest upakuje kao da radi u PR službi doktorice Sebije. Prilog je otvoren afirmativnom tvrdnjom da je Klinički centar, bez obzira na razne probleme, ostvario pozitivne rezultate. Zatim, iako je na suvo pročitan odlomak saopštenja novinarskog udruženja, nije emitovan sporni dio snimka na kojem se vidi direktoricino poigravanje s novinarkom, ali i sa svojim ugledom. Kako nazvati to uredničko seciranje osim (auto)cenzurom? Ili PR službom gospođe Izetbegović?

SMJELA I DIREKTNA OBRADA: Novinar čiji rad vrijedi pratiti je Faruk Durmišević. On smjelo ulazi u svaku obradu, šireći je vezanim vijestima i informacijama koje su nam odranije poznate, demonstrirajući da razumije šta interesuje gledaoce. I još bitnije, njegovi radovi ostavljaju utisak da ih priprema neko ko ne samo da prati zbivanja već ih razumije i umije objasniti drugima. Susret lidera vladajuće koalicije na državnom nivou za njega je bila prilika da nam otvoreno (pri)kaže čime je to koalicija ugrožena, a šta tvrde da su namjerili. Njegov jezik je otvoren i jasan, baš onakav kakav treba biti stil žurnaliste i kakav nije bio u obradi iste vijesti na BHT1.

OCJENA: 3

KOMPARATIVNA ANALIZA:

Udvornički odnos FTV-a prema SDA napredovao je od udvaranja stranačkom rukovodstvu i njenom lideru do medijskog zbrinjavanja javnih ispada Izetbegovićeve supruge. Njen gaf je cenzurisan u programu Federalne televizije jer snimak u kojem ismijava novinarku nije emitovan u Dnevniku 2. BHT1 je prikazao sporni snimak u cijelosti i onda je na njega nadovezao reakciju BH novinara. FTV bi se, ako zadrži kurs udvorništva, mogao olako pretvoriti u federalni pandan RTRS-a. Riječi kritike i profesionalnog novinarstva tu će se zadržati kao taktičke oaze spremljene za političke i entitetske protivnike Bakira Izetbegovića, u prvom redu za Milorada Dodika. Trend koji se uočava u posljednjim informativnim emisijima federalne javne televizije itekako zabrinjava jer prijeti da nam pretvori još jedan javni medij u propagandnu skalameriju koja služi za političke i nacionalne obračune. Šutnja o Sebijinom gafu izraz je zarobljene uredničke politike koja je izgubila svaku vezu sa novinarstvom i etikom.